Φτιάξτε σπιτικό φαγητό, ετοιμάστε ένα οικογενειακό τραπέζι και δημιουργήστε όμορφες αναμνήσεις στου νεότερους & σωστές διατροφικές συνήθειες

Πιθανότατα πάει καιρός από τα δικά σας παιδικά χρόνια, όπου μύριζε φρεσκομαγειρεμένο φαγητό όλο το σπίτι και που έστω τις Κυριακές καθόσασταν όλοι μαζί στο οικογενειακό τραπέζι. Για τους περισσότερους οι ρυθμοί της καθημερινότητας δεν επιτρέπουν πλέον ούτε το καθημερινό μαγείρεμα στο σπίτι ούτε το οικογενειακό τραπέζι όπου όλοι μαζί θα καθίσετε σε ένα τραπέζι. Είναι σημαντικό να διατηρηθούν τέτοιες παραδόσεις, οι οποίες αποτελούν μέρος της επικοινωνίας και της ”τροφοδότησης” των οικογενειακών δεσμών, τόσο για συναισθηματικούς λόγους όσο και για πρακτικούς που αφορούν τις διατροφικές συνήθειες μικρών και μεγάλων. 

=> Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση συχνών γευμάτων με όλη την οικογένεια μπορεί να επηρεάσει θετικά τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών σε σχέση με : – την ποιότητα της τροφής (περισσότερα φρούτα-λαχανικά κ.α.) που έχει σαν αποτέλεσμα υψηλότερες προσλήψεις σε θρεπτικά συστατικά – τις διατροφικές διαταραχές και την πιθανότητα εμφάνισης υπέρβαρου ή παχυσαρκίας, γιατί αποτελεί ένα χρήσιμο ”εργαλείο” επικοινωνίας σε θέματα διατροφής και δοκιμής νέων τροφών, το οποίο είναι πιο εύκολο να αναπτυχθεί μέσα σε ένα συστηματοποιημένο πρόγραμμα οικογενειακών γευμάτων όπου και οι γονείς καλούνται να αποτελέσουν πρότυπο υγιεινών διατροφικών συμπεριφορών. – την αξιολόγηση του αισθήματος κορεσμού, καθώς το επίκεντρο βρίσκεται στο πιάτο και την επικοινωνία και όχι μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή, όπου δεν υπάρχει αίσθηση της τροφής-της γεύσης – του κορεσμού κτλ. –την αποφυγή υιοθέτησης ”βλαβερών” συνηθειών όπως το κάπνισμα και το αλκοόλ -την ανάπτυξη της επικοινωνίας με άλλα άτομα, την βελτίωση του προφορικού λόγου, την ποικιλία του λεξιλογίου κ.α.
=> Δοκιμάστε επίσης: – Να παρασκευάσετε ένα γεύμα όλα τα μέλη της οικογένειας και να το απολαύσετε όλοι μαζί. – Να δοκιμάσετε μια νέα τροφή κάθε φορά στο τραπέζι που θα δοκιμάζουν όλοι ώστε να υπάρχει ποικιλία και συζήτηση γύρω από την τροφή π.χ. προέλευση-ανάπτυξη-τρόποι μαγειρέματος κτλ. – Να καλέσετε φίλους ή συγγενείς και να τηρήσετε όλους τους ”κανόνες” του οικογενειακού τραπεζιού.

Είτε πρωινό είτε μεσημεριανό ή βραδινό, φροντίστε να παρευρίσκεστε όλη η οικογένεια μαζί τουλάχιστον 2-3φορές/εβδομάδα. Επενδύστε στο ”θεσμό” της οικογένειας, αναλογιστείτε τα οφέλη που θα αποκομίσει το παιδί σας αλλά και εσείς σε όλα τα επίπεδα. 

Άρτεμις Δρυγιαννάκη, Ειδικός Εφαρμογών Διαιτητικής

“Ιδανική Διατροφή” σημαίνει εξατομίκευση των αναγκών του κάθε οργανισμού και προσαρμογή στην καθημερινότητα του κάθε ατόμου. Φροντίζοντας η διατροφή να είναι υγιεινή και ταυτόχρονα απολαυστική, ο οργανισμός αποδίδει στο μέγιστό του χωρίς στερήσεις, περιορισμούς και καταπίεση. Νους, ψυχή & σώμα σε ισορροπία. Αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν το ένα το άλλο.

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue