Skip to main content
images easyblog articles 8311 EFTIXISMENA PAIDIA 670b96e9

Γιατί Τα Παιδιά Σήμερα Βιώνουν Κρίση Αξιών; Τι Πρέπει Να Κάνουν Οι Γονείς;

“Τα σύγχρονα Παιδιά βιώνουν στην εποχή μας μια κατάσταση ΚΡΙΣΗΣ ΑΞΙΩΝ, ΝΟΗΜΑΤΟΣ ! Εχει παρατηρηθεί επιστημονικά απο μελέτες ότι: Τα Σημερινά ΠΑΙΔΙΑ που μεγαλώνουν χωρίς ΟΡΙΑ & βιώνουν Υπερπροσφορά Υλικών Αγαθών μεγαλώνουν με “Ψυχική Κενότητα, Έλλειψη Νοήματος & Έλλειψη Θέλησης για Δημιουργία & Εξέλιξη & βρίσκονται σε κατάσταση Συναισθηματικής “Κατάρρευσης” ,όπως είπε ο κορυφαίος Παιδο-Ψυχίατρος Dr. Louis Rohaς Marcos

Μεγαλώνοτας τα Σύγχρονα Παιδιά χωρίς ΟΡΙΑ είναι σίγουρη συνταγή για να μεγαλώσουν «Συναισθηματικά Ανασφαλή, Αβέβαια, χωρίς Ψυχική Ισορροπία, Συναισθηματική Νοημοσύνη & Νόημα ζωής!»

Τα τελευταία 15 χρόνια οι ερευνητές μας δίνουν τα αποτελέσματα ανησυχητικών στατιστικών για τα νέα σύγχρονα Παιδιά:

Aύξηση της Μεγαγχολίας στα νέα παιδιά & εφήβους,
Aύξηση της Παιδικής Καταθλιψης,
Aύξηση Παιδικής Διπολικής Διαταραχής, ( Bipolar Disorder/Mood Shifts)
Aύξηση στη Χρήση Ναρκωτικών, Εθιστικών Ουσιών & Αλκοολ
Αύξηση Διατροφικών Διαταραχών (Αnorexia Bulemia)
Αύξηση στις Απόπειρες Αυτοκτονιών
Ελλειψη Νοήματος Ζωήs, Ελλείψεις στη τοποθέτηση μελλοντικών Στόχων σε προσωπικό, διαπροσωπικό, ακαδημαικό & επαγγελματικό Επίπεδο,
Ελλειψη Ουσιστικών Φιλικών & Διαπροσωπικών Σχέσεων

Τι αλήθεια συμβαίνει ?

Γιατι τελικά τα παιδιά σήμερα βιώνουν αυτή τη ΚΡΙΣΗ Αξιών? Γιατι τελικά βιώνουν Κρίση στη Ποιότητας Ζωής, Ελλειψη Ισορροπημένης Ψυχικής & Συναισθηματικής Υγείας, καθώς και Δυσκολία στη Δημιουργία & Διατήρηση Υγιών Σχέσεων ?

Πιο συγκεκριμένα έρευνες που ολοκληρώθηκαν στο Πανεπιστήμιο του Harvard School Of Education:

  • 1 στα 5 παιδιά έχει πρόβλημα Προσαρμοστικότητας & δυσκολία στη Δημιουργία & Διατήρηση Υγιών Φιλικών & Διαπροσωπικών Σχέσεων
  • Παρατηρήθηκε Αύξηση 43% στη Δ.Ε.Π.Υ. (Διάσπαση Ελλειματικής Προσοχής & Υπερκινητικότητα)
  • Αύξηση 37% της Εφηβικής Κατάθλιψης,
  • Αύξηση 200% στον αριθμό των Προεφηβικών & Εφηβικών Αυτοκτονιών (μεταξύ 10-18 ετών)
  • Τα σημερινά παιδιά βρίσκονται σε Υπερδιεργεση Παροχής Υλικών αγαθών, Έλλειψη Ορίων & στερούνται μιά Υγιή Παιδική Ηλικία,
  • ενώ μπορεί να έχουν πολλά εξωτερικά υλικά αγαθά, στερούνται βασικά & ουσιαστικά συστατικά της “Αληθινής ζωής” :

Μπορεί να έχουν ή βιώνουν :

  • Συναισθηματικά & Πρακτικά Μη Διαθέσιμους Γονείς,
  • Δεν έχουν Υγιή, Ξεκάθαρα Συναισθηματικά & Πρακτικά ΟΡΙΑ,
  • Δεν παίρνουν κατάλληλες Υπευθυνότητες για την ηλικία τους,
  • Δεν έχουν ισορροπημένη Διατροφή & επαρκή Υπνο, σωστή Σωματική Ασκηση, Κίνηση στην Ύπαιθρο, Επαφή με τη Φύση,
  • Δεν μοιράζονται Δημιουργικό, Ομαδικό Παιχνίδι που θα τους δώσει ευκαιρία για Επικοινωνία, Συνεργασία, Ενσυναίσθηση, Ωρίμανση & Καλλιέργεια της Συναισθηματικής Ευφυίας!
  • Δεν εκφράζονται μέσω Καλλιτεχνικής Εκφρασης, μέσω Τέχνης, Ζωγραφικής, Θεάτρου, Μουσικής, Χορού κτλ, στοιχεία απαραίτητα που θα τους δώσουν ευκαιρία για ΕΚΦΡΑΣΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ !

Αντίθετα τα παιδιά τα τελευταία χρόνια βομβαρδίζονται από ενασχολήσεις και δραστηριότητες που δεν τα βοηθάνε, όπως :

  • Φανατική Eνασχόληση με τη Ψηφιακή Τεχνολογία & τα Mass Media που τους στερεί σημαντικές ανθρώπινες σχέσεις και επικοινωνία & άλλες πιο ουσιαστικές δραστηριότητες!
  • Γονείς “Απόντες”, πρακτικά, συναισθηματικά & πνευματικά, που είναι οι ίδιοι απασχολήμενοι & αποσπασμένοι με τη Ψηφιακή Τεχνολογια & τα Mass Media, με αποτέλεσμα να στερούν στα παιδιά τους ουσιαστικό, ποιοτικό χρόνο για Επικοινωνία, Ανταλλαγή Απόψεων, Μοίρασμα, Δημιουργικό Παιχνίδι & ουσιαστική Επαφή !
  • Γονείς υπερβολικά “Επιεικείς & Επιτρεπτικούς“, που που αφήνουν τα παιδιά τους να κάνουν ότι θέλουν, χωρίς ΟΡΙΑ & ΚΑΝΟΝΕΣ, με αποτέλεσμα τα παιδιά να εξελίσσονται σε ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΑ άτομα
  • Παιδιά που μεγαλώνουν με την αίσθηση του “Κεκτημένου Δικαιώματος” και να απαιτούν να λαμβάνουν τα “πάντα”, χωρίς κόπο & διάκριση, με αποτέλεσμα να γίνονται ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΑ, ΚΑΚΟΜΑΘΗΜΕΝΑ, ΑΝΑΣΦΑΛΗ & ΑΒΕΒΑΙΑ άτομα.
  • Παιδιά που μεγαλώνουν μοναδική Διέγερση από τη Τεχνολογία με παθητικό τρόπο, με μη ισορροπημένη Διατροφή, έλλειψη ποιοτικού Υπνου, έλλειψη σωστής Σωματικής Ασκησης, καθιστική Ζωή & έλλειψη Επαφής με τη Φύση !

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ:

Αν θέλουν οι Γονείς να ξανακερδίσουν τα Παιδιά τους & να μεγαλώσουν Ψυχολογικά Ισορροπημένα & Υγιή Παιδιά, πρέπει να ξαναδώσουν έμφαση σε βασικές Ηθικές, Οικογενειακές, Ψυχολογικές & Κοινωνικές Αξίες :

  • Να θέσουν ΟΡΙΑ στο τρόπο διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους.
  • Η ΑΓΑΠΗ με πρακτικά, υλικά, ψυχολογικά, πνευματικά ΟΡΙΑ είναι ο καλύτερος τρόπος να μεγαλώνουν τα παιδιά !
  • Πρέπει να νοιώσουν τα παιδιά ότι οι Γονείς έχουν τον έλεγχο της διαπαιδαγώγησης τους, μπορούν και πρέπει να λένε και «ΟΧΙ» μερικές φορές, μπορούν & πρέπει να τους τοποθετούν ένα Ασφαλές Πλαίσιο Συμπεριφοράς, Υγιών Προσδοκιών & Ισορροπίας μεταξύ του ΘΕΛΩ & του ΜΠΟΡΩ !
  • Πρέπει να προσφέρετε στα παιδιά ένα Υγιή τρόπος ζωής με Πνευματική Ζωή, μέσω Διαβάσματος, επαφή με τις Τέχνες, την Ιστορία, το Πολιτισμό, τα Αθλήματα, τα Ταξίδια ! ΟΧΙ ΜΟΝΟ με ενασχόληση με το Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης & Ηλεκτρονικά Παιχνίδια!
  • Πρέπει οι Γονείς να αποφεύγουν τη διαρκή χρήση της Τεχνολογίας στο τραπεζι, σε κάθε δραστηριότητα, στο αυτοκίνητο, στο παιχνίδι, στη παραλία, στο εστιατόριο κτλ. Ωστε να χρησιμοποιηθούν και άλλοι τρόποι Κοινωνικοποίησης, Εκπαίδευσης του Εγκεφάλου & της Ψυχής των Παιδιών, καθώς και της Ανταλλαγής Απόψεων & Επικοινωνίας !
  • Πρέπει οι Γονείς να καθιερώσουν μια συνεπή Ρουτίνα στα παιδιά στον Υπνο τους, στη Διατροφή, στα Μαθήματα, στη τακτοποιήση του δωματίου, των ρούχων, των βιβλίων και γενικότερα των Υποχρεώσεων τους
  • Ωριμανση & Νοημοσυνη μέσω Δημιουργικού Παιχνιδιού . Ετσι καλλιεργούν στα παιδιά τη Συνέπεια, την Υπευθυνότητα, την Ασφάλεια, την Ανθεκτικότητα, τη Συναισθηματική Ωριμανση & Νοημοσύνη !
  • Πρέπει οι Γονείς να έχουν Ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, να είναι Συναισθηματικά Διαθέσιμοι, με ουσιαστικές Συζητήσεις, Παιχνίδια, Επικοινωνία, Αγκαλίες, Ανταλαγή Αποψεων, Συναισθηματικής Συνδεσης κτλ
  • Οι Γονείς με αυτο το τρόπο μπορούν να γίνουν ο «Συναισθηματικοί Ρυθμιστές» & Προπονητές, «Emotional Coaches» των συναισθημάτων των Παιδιών τους, όπου μπορούν να τους διδάξουν να λένε « Ευχαριστώ», «Παρακαλώ», «Συγνώμη» να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται μερικά Δύσκολα συναισθήματα, όπως : Απογοήτευση, Θύμο, Λύπη, Οργή, κτλ και να παίρνουν με αυτό το τρόπο Μαθήματα Ζωής & Ωρίμανσης !
author gina thanopoulou

Τζίνα Θανοπούλου, Συμβουλευτική Ψυχολόγος

Είμαι Συμβουλευτική Ψυχολόγος με Μετεκπαίδευση με Ed.M., M.A., στο Harvard University, στο χώρο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας σε Παιδιά, Εφήβους, Γονείς, Ζευγάρια και ειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες καθώς και στις Διατροφικές διαταραχές Εφήβων & Ενηλίκων. Έχω εξειδίκευση σε Γυναικεία Θέματα, Εικόνας Σώματος Αυτοπεποίθησης και Διατροφικές Διαταραχές. Επίσης, ασχολούμαι και με τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την διαδικασία της Αυτο-ανακάλυψης.

RECENT

RELATED