Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Flikewomangr eurovision2022 1 1

Η Eurovision έγινε δήλωση αγάπης σε καιρό πολέμου

Η Eurovision θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν είναι κάτι που τα τελευταία χρόνια την παίρνουμε στα σοβαρά.

Είναι κάτι σαν πάρτυ, στην πραγματικότητα. 40 χώρες συναγωνίζονται με υπερβολικά ροκ τραγούδια, νούμερα ντίσκο και μερικές φορές μπαλάντες που δεν έχουν κάποιο point. Είναι μια σκηνή στην οποία τα πολλά δεν είναι ποτέ αρκετά – είτε πρόκειται για τις ιστορικές ερμηνείες είτε για την πολλές φορές απαράδεκτη μουσική.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο τελικός συνοδευόταν πάντα από ένα αστείο, πονηρό σχόλιο – αυτές τις μέρες από τον Graham Norton, και για 35 χρόνια πριν, από τον θρυλικό Terry Wogan. Και ενώ ορισμένες χώρες φαίνονται να αγνοούν τις κωμικές δυνατότητες (άλλες το ενστερνίζονται πλήρως. «Πριν αυτός ο λύκος φάει τη γιαγιά μου, δώσε σε αυτόν μια μπανάνα», έλεγε η φετινή συμμετοχή της Νορβηγίας, η οποία είχε χορευτικές κινήσεις.

Σε μια εξαιρετικά περίεργη εποχή, με την Ευρώπη να γονατίζει χάρη στον Covid και να βιώνει τη σημαντικότερη σύγκρουσή της από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, θα μπορούσε πολύ εύκολα να καταρρεύσει. Ωστόσο, κατά κάποιο τρόπο, η εκπομπή του Σαββάτου απέκτησε νέα αξία. Η Eurovision 2022 δεν ήταν απλώς διασκεδαστική: ξαφνικά, είχε νόημα.

Ο νικητής, φυσικά, ήταν η Ουκρανία η οποία προήλθε από μια ραπ-φολκ ομάδα που ονομάζεται Kalush Orchestra. Οι άνδρες ηλικίας μεταξύ 18 και 60 ετών έπρεπε επί του παρόντος να παραμείνουν στη χώρα σε περίπτωση που χρειαστεί να αγωνιστούν, επομένως το συγκρότημα έπρεπε να ζητήσει ειδική άδεια για να συμμετέχει στον τελικό της Eurovision στην Ιταλία. Ο Timur Miroshnychenko, ο οποίος παρουσίασε την κάλυψη του διαγωνισμού στην Ουκρανία, δεν τα κατάφερε – αντίθετα, ηχογράφησε το σχόλιό του σε ένα καταφύγιο βομβών στο Κίεβο.

Η Kalush Orchestra τα πήγε καλά στην ψηφοφορία της κριτικής επιτροπής το βράδυ του Σαββάτου, αλλά η πιο οδυνηρή στιγμή ήρθε στα τελευταία λεπτά, όταν ανακοινώθηκε η ψηφοφορία του κοινού όπου τους έδωσε νίκη με μεγάλη διαφορά (η βαθμολογία τους ήταν 631 βαθμοί, με το Ηνωμένο Βασίλειο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση τόπος με 466). Το αποτέλεσμα έδειξε την τεράστια υποστήριξη προς την Ουκρανία από όλη την ήπειρο και πέρα ​​από αυτήν. Η Αυστραλία, η οποία εντάχθηκε στη Eurovision το 2015, ήταν μεταξύ των 28 χωρών όπου το κοινό απένειμε στην Ουκρανία την πρώτη θέση. Ναι, το τραγούδι τους ήταν αξιοπρεπές – αλλά το αποτέλεσμα ήταν σαφώς υποκινούμενο από συμπόνια, αλληλεγγύη και πολιτική συμπάθεια. Ήταν, με τον τρόπο του, μια διεθνής δήλωση αγάπης.

Είναι δύσκολο να σκεφτείς τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision ως κάτι βαθύ. Η πράξη της Μολδαβίας Zdob si Zdub, που είχε ένα squeezebox, έναν frontman με στυλ Timmy Mallett και ένα ρεφρέν του “Hey, ho – let’s go!” ήταν το αγαπημένο των οπαδών φέτος.

Οι θεατές λάτρεψαν επίσης την Ισπανίδα Chanel, η οποία φορούσε ένα εντυπωσιακό κορμάκι και τραγούδησε για το “booty hypnotic” της. Ο διαγωνισμός, εδώ που τα λέμε, υποτίθεται ότι είναι λίγο αστραφτερός, φευγαλέος διασκεδαστικός – ένα ετήσιο πάρτι για τα κατασκηνωτικά και πιο θεατρικά της ηπείρου. Αλλά όπως όλα τα πάρτι, μας άφησε μια συγκινητική αίσθηση σύνδεσης και χαράς – και αυτό, σε μια εποχή όπως αυτή, ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν η Ευρώπη.

Ειρήνη Ρισσάκη

Μου αρέσουν τα ταξίδια και η μόδα. Στο μέλλον θα ήθελα να δουλέψω σε κάποιο οίκο μόδας, στο κομμάτι του marketing. Είμαι τελειομανής και μου αρέσουν οι αυθόρμητες αποφάσεις καθώς έτσι ζεις τις ωραιότερες περιπέτειες.  

RECENT

RELATED