Skip to main content
images easyblog images 928 b45169264242c29e67918a77d0055bb3 XL 137f266d

Ο βραβευμένος συγγραφέας Μαικ Μπάρτλετ γράφει το “Contractions” το 2008 αναρωτώμενος «Τι κοινωνία κυοφορούμε;»

 “CONTRACTIONS” – ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΛΚΜΗΝΗ                  
 
Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΔΑΛΙΔΟΥ και ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ αψηφούν τις αντίξοες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες και γενναία αναλαμβάνουν να ανεβάσουν το  έργο “Contractions” που έγραψε ο Βρετανός ΜΑΙΚ ΜΠΑΡΤΛΕΤ . Στο πλευρό τους η  ΠΕΜΗ ΖΟΥΝΗ ,που αποδεικνύει έμπρακτα τη στήριξή της σε νέους, ταλαντούχους καλλιτέχνες καθώς υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη διδασκαλία ρόλων. Ο βραβευμένος συγγραφέας γράφει το  “Contractions” το 2008 αναρωτώμενος «Τι κοινωνία κυοφορούμε;» θέλοντας να περιγράψει τη διαδικασία της απόλυτης σύνθλιψης της ανθρώπινης υπόστασης. Η  Αγγελική Παρδαλίδου υποδύεται την Έμμα, τη δυναμική υπάλληλο μιας πολυεθνικής εταιρείας και η Αναστασία Χαριτίδου, τη, δίχως όνομα ,απρόσωπη μάνατζερ.
 
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Ο πολυβραβευμένος Μάικ Μπάρτλετ (Mike Bartlett, 1980-) έχει τιμηθεί τρεις φορές με το βραβείο Lawrence Olivier, έχει κερδίσει το  Old Vic New Voices award και το Writer’s Guild Tinniswood and Imison, ενώ έχει προταθεί για το σύνολο του έργου του και για Bafta.  Έργα του παρουσιάζονται συνεχώς στο Εθνικό και στο Βασιλικό Θέατρο της Αγγλίας, καθώς επίσης μεταφράζονται και παρουσιάζονται σε όλον  τον κόσμο. Το “Contractions” πρωτοπαρουσιάστηκε στο Royal Court Theater του Λονδίνου το 2008.
ΣΥΝΟΨΗ
 
Μια οξυδερκής, βαθιά και σκληρή ματιά πάνω στη σταθερή έκπτωση του ανθρώπινου είδους. Η ιστορία, ο χώρος και ο χρόνος πολύ καθαρά: το γραφείο μιας πολυεθνικής εταιρείας. Δύο πρόσωπα: η νεαρή υπάλληλος και η μάνατζέρ της. Η αφορμή: ένα από τα άρθρα του συμβολαίου, το οποίο δεσμεύει τους υπαλλήλους. Για κάμποσες σκηνές, το χιούμορ και η φιλική ατμόσφαιρα σε ξεγελάνε ευχάριστα. Μετά, αρχίζεις να αισθάνεσαι άβολα, αναποφάσιστος για το αν θέλεις να γελάσεις ή να θυμώσεις. Ακολουθεί το ξεδίπλωμα της αμείλικτης ματιάς του συγγραφέα και η ιλιγγιώδης κάθοδος προς ένα τέλος χωρίς κάθαρση, με έντονη την αίσθηση πνιγμού. Ο πυρήνας: το τέρας που έχουμε θρέψει. Η ολοφάνερη καταστρατήγηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων – με την υπογραφή μας. Εντέλει η σύνθλιψη της προσωπικότητάς μας στο όνομα του χρήματος.”
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ : ΠΕΜΗ ΖΟΥΝΗ
ΗΘΟΠΟΙΟΙ : ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΔΑΛΙΔΟΥ (ΕΜΜΑ), ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ(ΜΑΝΑΤΖΕΡ)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ. ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΤΙΜΟΘΕΑΔΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΓΙΑΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΛΩΤΣΟΤΗΡΑΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ TRAILER: ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΦΙΣΑΣ:  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΕΝΙΕΡΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΡΔΑΛΙΔΟΥ
ΧΤΕΝΙΣΜΑΤΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΒΒΑΚΗΣ ΜΑΚΙΓΙΑΖ: ΠΕΝΝΥ ΛΥΚΟΥΔΗ
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΣΙΣΣΥ ΙΓΝΑΤΙΔΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗ: MANGOLA PRODUCTIONS
 
ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ  21:30 
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 70’ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
 
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ, ΑΛΚΜΗΝΗΣ 12, ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ Τ: 210 3428650 info@theatro.gr
και στο viva.gr/tickets
ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ: 10 ΕΥΡΩ ,  ΦΟΙΤΗΤΕΣ/ANEΡΓΟΙ: 8 ΕΥΡΩ, ΑΤΕΛΕΙΕΣ: 5 ΕΥΡΩ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Αγγελική Παρδαλίδου – 6944224389 /aggeliki.pardalidou@gmail.com
 
ΕΠΙΣΗΜΟ TRAILER: https://youtu.be/u3u0O4X7RBw
 
 
ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ:
 
   Η Αναστασία Χαριτίδου είναι ηθοποιός, εμψυχώτρια, νηπιαγωγός και παιδαγωγός. Για πάνω από δέκα χρόνια δραστηριοποιείται και εξελίσσεται σε αυτούς τους τομείς με παράλληλες σπουδές στα αντικείμενα της παιδαγωγικής και του θεάτρου. Οι γνώσεις της εμπλουτίζονται από πληθώρα σεμιναρίων, προσωπική ενασχόληση, αγάπη και σεβασμό στην παιδική -και όχι μόνο- προσωπικότητα και διάθεση κατανόησης του κόσμου γύρω και μέσα της.  Έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις σε Ελλάδα, Αίγυπτο και Ισπανία και σε καλλιτεχνικές δράσεις και σεμινάρια σε Φιλανδία, Γερμανία, Ιταλία και Πορτογαλία. Έχει συντονίσει θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες σε συνεργασία με νηπιαγωγεία, κατασκηνώσεις, φεστιβάλ και θεατρικούς οργανισμούς στην Ελλάδα, ιδρύματα, συλλόγους και οργανισμούς στα πλαίσια προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα Κανάρια Νησιά.
 
 
Η Αγγελική Παρδαλίδου είναι ηθοποιός, εμψυχώτρια και ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών! Έχει σπουδάσει κλασσικό τραγούδι, musical και έχει ασχοληθεί με το σύγχρονο χορό  και  το tango.  Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων με Έλληνες και ξένους εισηγητές. Εργάζεται στο θέατρο και στον κινηματογράφο από το 2007 και έχει πάρει μέρος (εκτός άλλων) στους Δαίμονες σε σκην. Γ. Κακλέα, στο Shopping and Fucking σε σκην. Β. Μπισμπίκη. Για τη συμμετοχή αυτή ήταν υποψήφια για βραβείο ερμηνείας, παίζοντας ένα 14χρονο αγόρι. Έχει εργαστεί ως entertainer και περφόρμερ στην Ίμπιζα της Ισπανίας συμμετέχοντας καθημερινά σε παραστάσεις musical.  Συμμετείχε ως performer στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων “Αθήνα 2004” υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δ. Παπαϊωάννου.
 
 
 
 
ΚΡΙΤΙΚΕΣ:
 
 
“Μια παράσταση που ξεκινάει με χιούμορ και εξελίσσεται σε ένα ψυχολογικό παιχνίδι, που σίγουρα αξίζει τον χρόνο μας και με δύο πρωταγωνίστριες με πολύ λαμπρό μέλλον.” Π. Μπίκος
– See more at: http://www.all4fun.gr/…/epilogi…/11698-h-contractions-.html…
 
 
“Το εν λόγω δράμα ξεκινά αργά και σταδιακά εντείνεται με τις απαιτήσεις της μάνατζερ σε βάρος της κοινωνικής και ερωτικής ζωής της Έμμα, να κλιμακώνονται από διασκεδαστικά γελοίες στην αρχή σε εξαιρετικά ολέθριες σε σκληρό μπράντεφέρ μέχρις τελικής πτώσεως.”
“Η εύρυθμη, δυναμική σκηνοθεσία της Πέμης Ζούνη και η πολύ καλή μετάφραση του Χρίστου Νικολόπουλου σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές ερμηνείες των δυο ηθοποιών , Αγγελικής Παρδαλίδου (Έμμα) και Αναστασία Χαριτίδου, που χτίζουν μοναδικά τους ρόλους θύματος και θύτη αντίστοιχα, συνθέτουν μια πολύ καλή παράσταση και μια ατμόσφαιρα εξαιρετικά οικεία για όσους έχουν εργαστεί σε εταιρικό περιβάλλον, που δεν εξαντλείται στα 70 λεπτά της διάρκειας του έργου καθώς τροφοδοτεί περαιτέρω συζητήσεις ως προς το είδος και την έκταση της εξουσίας που ασκούν οι μεγάλες εταιρείες στους υπαλλήλους τους και τον βαθμό που εκείνοι είναι διατεθειμένοι να υποχωρήσουν, προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους. ” Δ. Ραμαντάκη
-See more at: http://theaterviewsite.blogspot.com/…/theaterview-contracti…
 
“Σ’αυτήν την παράσταση δοκιμάζονται τα ανθρώπινα όρια. Η ελευθερία λόγου, κινήσεων και κρίσεως χάνεται. Μέσα σε λίγους μήνες παρακολουθούμε τη διαδικασία της απόλυτης σύνθλιψης της ανθρώπινης υπόστασης. …Όλα τα εύσημα ανήκουν στις δύο ηθοποιούς οι οποίες ταιριάζουν απόλυτα με τον σκηνοθετικό χαρακτήρα της Πέμη Ζούνη!” Γ. Σεβαστίκογλου 
– See more at: http://www.all4fun.gr/…/epilogi…/11698-h-contractions-.html…
 
“Δύσκολη διδασκαλία των ρόλων και πολύ επιτυχής. Υπέροχες ερμηνείες, εξαιρετική μουσική που επέτεινε το εφιαλτικό καθεστώς της εργασίας σε μια σύγχρονη εποχή σε μια πολυεθνική εταιρία. Η πραγματικότητα δεν απέχει πολύ ειδικά με τον φόβο της απόλυσης και τη δυσκολία εύρεσης εργασίας. Οι άνθρωποι όμηροι ενός απρόσωπου και γιγάντιου συστήματος, που τρέφεται από τις σάρκες τους στην κυριολεξία. ” Μ. Μαρή 
 
“Μια παράσταση γροθιά στο στομάχι….
..Την Αναστασία Χαριτίδου την πίστεψα. Έπαιζε τόσο φυσικά. Είχε αγκαλιάσει αυτό τον ρόλο και τον είχε κάνει δικό της.
…Η Αγγελική Παρδαλίδου με συγκίνησε, ο τρόπος που έπαιζε, οι εκφράσεις της, η φωνή της- όλα ήταν τόσο ανθρώπινα. Ή σιωπή της, η υπομονή της και η έκρηξή της με ανατρίχιασαν.
…Ας ελπίσουμε ότι το τέλος του έργου, δεν θα είναι και το τέλος της ελεύθερης ζωής των ανθρώπων.
Ο Mike Bartlett γράφει αυτό το έργο αναρωτώμενος «Τι κοινωνία κυοφορούμε;»..
..Αυτή η παράσταση με προβλημάτισε πολύ. Κατά τη διάρκειά της, μου ερχόταν συχνά στο μυαλό ο Τζωρτζ Όργουελ και το βιβλίο του «1984».  
…Αυτή η τόσο καλοδουλεμένη παράσταση, με έκανε να αναρωτηθώ. Πόσο κάνουν τελικά 2+2;”  B. Μητσάκου

173577887 10224764341840464 61677497733566526 n 1

Τάνια Νικολοπούλου

Είμαι παιδί της επικοινωνίας και του χαμόγελου και με αφορμή την μέχρι τώρα πορεία μου σε αυτή τη ζωή, θέλησα να «χρωματίσω» τον κόσμο με τη δική μου παλέτα. Έτσι δημιούργησα με πολύ αγάπη το δικό μου διαδικτυακό αποτύπωμα, το likewoman.gr, θέλοντας να γεμίσω τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τις γυναίκες με τη δική μου αστερόσκονη. Πάντα λέω ότι «εκεί έξω βρίσκονται τα πιο μαγικά πράγματα…μη φοβάσαι λοιπόν να τα περπατήσεις».

RECENT

RELATED