Οδηγός επιβίωσης για οικογενειακές διακοπές

Τα παιδιά λατρεύουν τις διακοπές επειδή, συνήθως οι γονείς είναι πιο χαλαροί, πιο διασκεδαστικοί, πιο συναισθηματικά διαθέσιμοι.

Είναι συνηθισμένο για τα παιδιά να λένε ότι η αγαπημένη τους καλοκαιρινή μνήμη είναι κάτι απλό «ξαπλωμένα με την οικογένεια, σε μια κουβέρτα κοιτάζοντας τα αστέρια». Αυτές οι γλυκές απολαύσεις, είναι οι χρυσές εμπειρίες που διαμορφώνουν πλούσιες παιδικές αναμνήσεις.

Τα παιδιά λατρεύουν επίσης, τις διακοπές με τη ευρύτερη οικογένεια. Ακολουθούν τα μεγαλύτερα ξαδέλφια σαν  τα κουταβάκια  και δημιουργούν  δια βίου δεσμούς με τα παιδιά τη δική τους ηλικία. Αυτές οι επισκέψεις συχνά διαμορφώνουν τις αναμνήσεις τους για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους και παρέχουν μια αίσθηση κληρονομιάς.

Αλλά οι διακοπές μπορεί επίσης να είναι αγχωτικές.. Το ονομάζω σύνδρομο άγχους για οικογενειακές διακοπές. Τα παιδιά συχνά μένουν μέχρι αργά ξύπνια , μπορεί να λένε συνέχεια ότι βαριούνται, το ημερήσιο πρόγραμμα…..ίσως δεν υπάρχει, τα παιδιά μπορεί να ασχολούνται αρκετές ώρες με τα ηλεκτρονικά μέσα  κλπ.

Ακόμα κι αν είστε  σε διακοπές που όλοι ανυπομονούσατε, τα διαταραγμένα χρονοδιαγράμματα, η αλλαγή περιβάλλοντος μπορεί να φέρει δάκρυα και εκνευρισμούς.

Για να διαχειριστείτε καλύτερα τη ζωή σας κατά τη διάρκεια των διακοπών – είτε το καλοκαίρι είτε το χειμώνα – ώστε να μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τη χαρά και να ελαχιστοποιήσετε τα δάκρυα , μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Προετοιμάστε τα παιδιά από πριν για τις επερχόμενες διακοπές, ώστε να ξέρουν τι να περιμένουν.

Πριν ταξιδέψετε, μπορείτε να φτιάξετε ένα μικρό βιβλίο για να τους δείξετε τι θα συμβεί κάθε μέρα. («Στη συνέχεια φεύγουμε για τη γιαγιά, όπου θα παίξετε με όλα τα ξαδέλφια».) Το βιβλίο σας δεν χρειάζεται να είναι φανταχτερό – εκτυπώστε φωτογραφίες σε χαρτί με φύλλα και βάλτε ένα βιβλιοδέτη. Πολλά παιδιά λατρεύουν να σχεδιάζουν μια εικόνα, του τι θα συμβαίνει κάθε μέρα για να το προσθέσουν στο βιβλίο σας.

  1. Βοηθήστε τα παιδιά σας να εκπαιδευτούν, στην κοινωνική συμπεριφορά που περιμένετε.

Παίξτε ρόλους μαζί τους στο αυτοκίνητο πριν φτάσετε ή κάντε ένα παιχνίδι πριν πάτε:

“Στους διαδρόμους του ξενοδοχείου,  δεν φωνάζουμε και δεν τσιρίζουμε. Γιατί νομίζετε ότι είναι έτσι;”

“Τι γίνεται αν δεν σας αρέσει το φαγητό ;”

“Το αεροπλάνο είναι σαν ένα ιπτάμενο χωριό με όλους κοντά, οπότε υπάρχουν ειδικοί κανόνες για να είναι ασφαλείς και διακριτικοί. Ας δούμε αν μπορούμε να μαντέψουμε τι είναι … Μπορεί να είναι δύσκολο να μείνεις στη θέση σου ..τι νομίζετε ότι θα μπορούσατε να κάνετε στο αεροπλάνο αν βαρεθείτε; “

  1. Προγραμματίστε, όχι περισσότερα από μία δραστηριότητα την ημέρα (φυσικά εξαρτάται και από την ηλικία του παιδιού).

Αυτό που θέλετε να αποφύγετε,είναι να αγχωθείτε .Τα παιδιά τείνουν να τρελαίνονται και να αγχώνονται με τις αλλαγές  από το ταξίδι και το πρόγραμμα, οπότε σχεδιάστε να κάνετε λιγότερα. Όλοι θα το απολαύσετε περισσότερο.

  1. Να έχετε προσδοκίες, κατάλληλες για την ηλικία.

Ένας τετράχρονος δεν μπορεί να αναμένετε να καθίσει ήσυχα ενώ απολαμβάνετε ένα υπέροχο δείπνο. Εάν είστε  με ενήλικες, βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά έχουν κάτι να κάνουν πχ. εάν μπορούν να διαβάσουν, αγοράστε ένα νέο βιβλίο για την περίσταση, εάν είναι πολύ μικρά για να παραμείνουν απορροφημένα σε ένα βιβλίο, βεβαιωθείτε ότι υπάρχει η επιλογή να υπάρχουν παιχνίδια και δραστηριότητες για την ηλικία τους.

  1. Αγκαλιάστε το παιδί σας κάθε πρωί

… πριν σηκωθεί από το κρεβάτι. Είναι θεμέλιο για τα παιδιά να συνδεθούν μαζί σας ώστε με χαρά να περιμένουν την ημέρα που ξεκινά – ακόμα κι αν θα είναι σαν χθες.

  1. Προγραμματίστε κάθε βράδυ, μία κοινή στιγμή χαλάρωσης

Φροντίστε να φέρετε μερικά αγαπημένα, ανακουφιστικά βιβλία από το σπίτι.

  1. Φυσική δραστηριότητα

Βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμά σας περιλαμβάνει πολλές επισκέψεις στην παιδική χαρά ή άλλες ευκαιρίες εκτόνωσης

  1. Χρόνος χαλάρωσης.

Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο , για να κάνουν ό, τι τους χαλαρώνει ώστε να μειωθεί η τυχόν υπερδιέγερση τους. Τι κάνει το παιδί σας στο σπίτι για να χαλαρώσει; Σχεδιάζει; Κοιμάται;Παίζει με τον φανταστικό φίλο του; Βεβαιωθείτε ότι κάθε μέρα, υπάρχει λίγος χρόνος χαλάρωσης με την αγαπημένη δραστηριότητα του παιδιού σας ,για να τον βοηθήσετε να επανασυνδεθεί.

  1. Καταπραϋντικές δραστηριότητες για μικρά παιδιά… που λειτουργούν για τα περισσότερα παιδιά:

Παιχνίδι με άμμο – Θαλάσσιο παιχνίδι – Φυσαλίδες: όλα τα παιδιά λατρεύουν τις φυσαλίδες , φυσώντας φυσαλίδες μειώνει το άγχος.

  1. Παρακολουθήστε την διατροφή των παιδιών σας

Πολλά ξεσπάσματα προέρχονται από την πείνα. Και όλοι οι γονείς γνωρίζουν, ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη κάνουν  τα υπερδραστήρια και μετά καταλήγουν στα δάκρυα. Εάν είναι απαραίτητο, μιλήστε εκ των προτέρων με τους παππούδες για τον περιορισμό των λιχουδιών. Και να έχετε μαζί σας μικρά σνακ, πλούσια σε πρωτεΐνες.

  1. Ώρα, μαζί σας.

Τα παιδιά σας μπορεί να κυνηγούν τα μεγαλύτερα ξαδέλφια, αλλά εξακολουθούν να θέλουν και χρειάζονται χρόνο μαζί σας. Αυτή είναι μια τέλεια ευκαιρία, για να απενεργοποιήσετε το κινητό σας και να δείτε τι  υπέροχος γονέας είστε, όταν έχετε την ευκαιρία να χαλαρώσετε και να το απολαύσετε . Θέλετε απλώς να βρεθείτε κάτω από την ομπρέλα με το περιοδικό σας; Κάντε το, αφού περάσετε πέντε λεπτά στο νερό με το παιδί σας. Θα εκπλαγείτε πόσο πιο ζωντανό – και συνδεδεμένο θα είναι το παιδί σας . Και πόσο πιο πρόθυμο θα είναι το παιδί σας όταν χρειάζεστε τη συνεργασία του.

  1. Κοιτάξτε αυτές τις διακοπές ως ευκαιρία να επαναφορτίσετε και να επανασυνδέσετε την οικογένειά σας.

Μην προσπαθήσετε να εργαστείτε σε διακοπές – αυτή είναι η οικογενειακή ώρα. Ξεχάστε τις οργανωμένες βραδιές με επιτραπέζια παιχνίδια και κρατήστε την εστίασή σας στη σύνδεση και όχι  δομημένες δραστηριότητες .

  1. Η πιο σημαντική συμβουλή, όπως πάντα στη γονική μέριμνα, είναι να διαχειριστείτε τον εαυτό σας ώστε να μπορείτε να μείνετε ήρεμοι.

Να θυμάστε ότι το ταξίδι μπορεί να είναι αγχωτικό για όλους και τα παιδιά σας εξαρτώνται από εσάς όχι μόνο για να ρυθμίσετε το περιβάλλον τους, αλλά και να τους βοηθήσετε να ρυθμίσουν τη διάθεσή τους.

Για αυτό, είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να εξασφαλίσετε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον βοήθειας από άλλους ενήλικες.

Ράνια Βλάγκα-Αντωνίου Professional LifeCoach

Από μικρή αγαπούσα το διάβασμα με βασικό μου πιστεύω ότι η γνώση είναι δύναμη. Μου άρεσε να βοηθάω τους ανθρώπους και να συμμετέχω σε ομαδικές κοινωνικές δράσεις. Φυσικό επακόλουθο ήταν, αρχικά, οι σπουδές μου στην Κοινωνιολογία και τη Δημοσιογραφία. Ο ερχομός του γιου μου ήταν το σημείο εκκίνησης μιας ουσιαστικής και γεμάτης νόημα ζωής, αλλά και της ενασχόλησής μου πιο στοχευμένα με αυτά που αγαπούσα, τη γνώση για τα παιδιά και την οικογένεια. Συνέχισα τις σπουδές μου στην Ειδική Αγωγή, στο Life Coaching for Kids, young adults and families και στην Σχολική Ψυχολογία. Σήμερα είμαι εξειδικευμένη Σύμβουλος της Σφαιρικής Αντιλήψης, Σχολικός Ψυχολόγος, κάνω ομάδες εφήβων και Σχολές Γονέων και είμαι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων και του Hellenic Institute of Coaching Ελλάδος και Κύπρου.

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue