Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2015%2F01%2Fimages easyblog images 928 ea3d3fde3158404e736694c1ce93ec41 XL

Πάμε θέατρο: Η “κακομοίρα” της Νάπολι

Ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει την «σοβαρή» κωμωδία την “κακομοίρα» της Νάπολι” σε σκηνοθεσία Μαρίας Τσαρούχα
 
 
Από το Σάββατο 31 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο στις 18:00 ως τις 4 Απριλίου 2015
 
 
    
    “Η «κακομοίρα» της Νάπολι” σε σκηνοθεσία Μαρίας Τσαρούχα, επιστρέφει για 10 μόνο παραστάσεις στον Πολυχώρο Vault από το Σάββατο 31 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο στις 18:00 ως τις 4 Απριλίου. 
 
       Το έργο «Η «κακομοίρα» της Νάπολι» είχε ανέβει για πρώτη φορά με ιδιαίτερη επιτυχία στο θέατρο «Επί Κολωνώ» το 2010. Πρόκειται για ένα μονόλογο βασισμένο στο μυθιστόρημα της Elena Ferrante «I giorni dell’ abbandono». Η σκηνοθεσία είναι της Μαρίας Τσαρούχα (σκηνοθέτις της παράστασης «Ιράκ – 9 τόποι επιθυμίας») και το τελικό κείμενο της ίδιας και της Πέπης Μοσχοβάκου.
 
       Όπως αναφέρει η σκηνοθέτις “…Στο εγχείρημα της μεταφοράς του  λογοτεχνικού κειμένου στο θέατρο, η γραφή και η μουσική συνυπάρχουν ισότιμα και ισότροπα  στην σκηνή, συμπληρώνοντας και εμπνέοντας  η μία την άλλη. Έτσι μας δίνεται η ευκαιρία να απολαύσουμε τις αυτόνομες δημιουργίες διαφορετικών ειδών τέχνης που θα ενωθούν σε ένα σώμα, με κεντρικό άξονα τη σκιαγράφηση του ψυχισμού  της πρωταγωνίστριας που αποδομείται, κάνοντάς μας να γελάσουμε με τη ψυχή μας».
 
Displaying kakimoira 2.JPG
 
      Τί παθαίνει μια εγκαταλελειμμένη σύζυγος; Πώς βιώνει την απόρριψη από τον άνδρα με τον οποίο μοιράστηκε τα όνειρα της; Πόσο ικανή είναι να πάρει την ζωή της στα χέρια της και την ζωή των παιδιών της; Πώς μπορεί να βγει από το σκοτάδι που την έχει βυθίσει η άρνηση να δει τον εαυτό της έξω από την συνήθεια του γάμου, έξω από την συνήθεια της εξάρτησης της, έξω από τον ρόλο της συζύγου, από τον ρόλο της μητέρας; Τί μπορεί να είναι το «κενό συνείδησης» που επικαλέστηκε ο άνδρας της; 
 
Displaying Kakomoira 1.JPG
 
Λίγα λόγια για το έργο:
 
     Ο Μάριο έφυγε. Εγκατέλειψε την Όλγα και τα δύο τους παιδιά ισχυριζόμενος «κενό συνείδησης»! 
 
     Η τρομερή αυτή καινούργια συνθήκη στην ζωή της, η εγκατάλειψη, θα αναγκάσει την Όλγα να μπει σε μια διαδικασία ερμηνείας της σχέσης της και αναζήτησης του θαμμένου εαυτού της, κάτω από την επιδερμίδα του ρόλου της συζύγου-μητέρας. Η νοερή διαδρομή στο παρελθόν, τα ενοχικά κλισέ του «διαλυμένου γάμου» και κάποια ταυτόχρονα συμβάντα στο παρόν, θα την εγκλωβίσουν σε μια συνεχή διαδρομή προς το μέσα της, ώσπου θα αγγίξει ασυνείδητες πτυχές της ψυχής της. Εκεί όμως θα ανακαλύψει σιγά-σιγά και την κρυμμένη της δύναμη για να βγει απ’ το σκοτάδι της θλίψης και της παράνοιας. Άλλωστε η έμμονη ανάμνηση της «κακομοίρας» της Νάπολης, της όμορφης γυναίκας που εγκαταλειμμένη απ’ τον άνδρα της πνίγηκε τελικά στα νερά του Κάπο Μιζένο, είναι η φοβερή σκιά που της σηματοδοτεί την αέναη δυστυχία. 
 
    Η γνωριμία της Όλγας με τον γείτονα μουσικό, τον Καράνο, θα παίξει καταλυτικό ρόλο για να επαναπροσδιορίσει τη ζωή της. Αυτός θα αντιπροσωπεύσει τον αντίποδα του πρώην συζύγου της και η μουσική του θα την ευαισθητοποιήσει, ώστε να δει πιο αληθινά και ουσιαστικά την πραγματικότητα.
 
    Στο έργο αυτό η μουσική και η λογοτεχνία θα συνομιλήσουν με την ίδια γλώσσα. Τη γλώσσα του θεάτρου.
 Displaying Kakomoira 4.JPG
 
Σημείωμα σκηνοθέτιδας
 
    Όταν διάβασα το μυθιστόρημα της Elena Ferrante («I giorni dell’ abbandono” – στα αγγλικά «Τhe days of abandonment») με συνεπήρε το θέμα και ο ρυθμός του. 
Ταυτίστηκα και με τα δύο και αποφάσισα ότι αυτή την ιστορία ήθελα να την σκηνοθετήσω για το θέατρο. Το γεγονός ότι ο βασικός χαρακτήρας του έργου, η Όλγα, αφηγείται την ιστορία της εγκατάλειψής της από τον σύζυγό της και το πώς η ίδια, σαν αποτέλεσμα, εγκατάλειψε τον ίδιο της τον εαυτό, συνιστά από μόνο του μια κατεξοχήν συνθήκη για μονόλογο, αφού δεν υπάρχει δράση-αντίδραση, αλλά μια ιστορία ιδωμένη μέσα από την υποκειμενική αντίληψη ενός ανθρώπου, μια συνθήκη μη αμφισβητήσιμη. Η γοητεία στην γραφή της Ferrante, είναι το ότι  το αφηγηματικό υποκείμενο του μυθιστορήματος , η Όλγα, είναι ικανή να  αξιολογήσει  την διαδρομή και το αποτέλεσμα της εγκατάλειψης της. 
 
Διανομή
 
Όλγα: Πέπη Μοσχοβάκου
Καράνο: Ευγένιος Μπένσης
 
Βασικοί Συντελεστές
Διασκευή:Μαρία Τσαρούχα,  Πέπη Μοσχοβάκου
Σκηνοθεσία, σκηνικά, φωτισμοί: Μαρία Τσαρούχα
Πρωτότυπη μουσική :   Γιάννης Γιούνης
Μουσική επιμέλεια: Μαρία Τσαρούχα, Μαρία Καραβασίλη
Φωτογραφίες: Νικολέτα Γιαννούλη
 
 
ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ:
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Σάββατο 18:00
 
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
 
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 10  ευρώ
                           05 ευρώ : Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ))
 
Displaying afisa-low.jpg

SHARE

Τάνια Νικολοπούλου

Είμαι παιδί της επικοινωνίας και του χαμόγελου και με αφορμή την μέχρι τώρα πορεία μου σε αυτή τη ζωή, θέλησα να «χρωματίσω» τον κόσμο με τη δική μου παλέτα. Έτσι δημιούργησα με πολύ αγάπη το δικό μου διαδικτυακό αποτύπωμα, το likewoman.gr, θέλοντας να γεμίσω τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τις γυναίκες με τη δική μου αστερόσκονη. Πάντα λέω ότι «εκεί έξω βρίσκονται τα πιο μαγικά πράγματα…μη φοβάσαι λοιπόν να τα περπατήσεις».

RECENT

RELATED