Skip to main content
images easyblog articles 8176 parthenos zodia ee11a7bc

Η ΠΑΡΘΕΝΟΣ, Στην Υπηρεσία Της Τελειότητας

Από τον Γιώργο Πανόπουλο

Στο συμπαντικό σχέδιο η Παρθένος αντιπροσωπεύει «τη μήτρα του χρόνου» όπου κυοφορείται η ζωή μέσα από πόνο, αγώνα και συγκρούσεις. Η Παρθένος συμβολίζει το ζώδιο του κρυμμένου Χριστού σε κάθε άνθρωπο. Το σπόρο που φυτεύτηκε στη γη, πρέπει να ριζώσει στο σκοτάδι και μέσα από αγώνες να βγει στο Φως. Η Παρθένος είναι το τελευταίο από τα προσωπικά ζώδια και βρίσκεται στο κατώφλι της γέννησης του εσωτερικού ανθρώπου.

Οι Παρθένοι συλλέγουν, αφομοιώνουν και συσχετίζουν γεγονότα. Η Παρθένος ταυτίζεται με την αγνότητα και την τελειότητα. Η επιθυμία της Παρθένου είναι να φτάσει στην υψηλότερη βαθμίδα της τελειότητας όχι μόνο η ίδια αλλά και όλοι όσοι βρίσκονται κοντά της. Οι Παρθένοι διαθέτουν μεγαλύτερη δύναμη από ό,τι εκφράζουν κι αυτό γίνεται εξ αιτίας ενός συμπλέγματος κατωτερότητας. Να θυμίσω ότι το σύμπλεγμα κατωτερότητας είναι ένα σύμπλεγμα ανωτερότητας που εσωστρέφεται.
Η Παρθένος μαθητεύει δια βίου στην ταπεινή υπηρεσία και την υπομονή. Είναι στα καλύτερά της όταν μπορεί να προσφέρει, να βοηθήσει, να στηρίξει, να μάθει. Η σημασία στις λεπτομέρειες και η καθημερινή ρουτίνα αποτελούν δύο δρόμους που οδηγούν στην πληρότητα. Ωστόσο υπάρχει έντονη επιφυλακτικότητα και εγωισμός στους Παρθένους που συνήθως δεν παρατηρούν οι ίδιοι. Το σπίτι είναι εξαιρετικά σημαντικό επειδή τους δίνει ασφάλεια. Δεν είναι ιδιαίτερα κοινωνικοί επειδή είναι ντροπαλοί. Έχουν ευαίσθητο νευρικό σύστημα ενώ το σώμα τους αποτελεί βαρόμετρο της ψυχολογικής και πνευματικής τους υγείας. Μπορεί να είναι υποχόνδριοι όταν τοποθετούν τον εαυτό τους στο κέντρο της προσοχής τους, ή όταν ανησυχούν συνεχώς για την υγεία τους.
Η αχίλλειος πτέρνα της Παρθένου είναι η κριτική που ασκεί στους άλλους. Το αναλυτικό μυαλό της που βρίσκει λύσεις σε σύνθετα προβλήματα και ανακαλύπτει ή δημιουργεί πόρτες εκεί που οι άλλοι βλέπουν μόνο τοίχο μπορεί να εκφυλιστεί σε ανιχνευτή ελαττωμάτων, σε εξουθενωτική κριτική των πάντων και ευερεθιστικότητα. Η ανάγκη μιας Παρθένου να αισθάνεται αναγκαία γίνεται επικίνδυνη αφού μπορεί να παγιδέψει τους γύρω της στην αίσθηση ότι είναι μικροί, αδύναμοι, ότι είναι λάθος, ή ότι δεν μπορούν χωρίς τη βοήθειά της έτσι ώστε να επιστρέφουν διαρκώς σε αυτήν για στήριξη και συμπαράσταση. Αυτή η αλληλεξάρτηση είναι μία από τις μεγαλύτερες παγίδες που πέφτει κάποιος που έρχεται σε επαφή με Παρθένο. Είναι τόσο λογική κι έχει τεράστια ικανότητα να βλέπει την καρδιά του προβλήματος κάνοντας τα σύνθετα απλά και τα δύσκολα επιλύσιμα που οι άνθρωποι πιστεύουν ότι έχει όλες τις λύσεις κι έχει πάντα δίκιο. Φυσικά ένας Παρθένος δεν κάνει τίποτα ώστε να αλλάξει αυτή την αντίληψη. Είναι πάνω σε αυτή την αντίληψη που ο Παρθένος χειραγωγεί.
Η χαρά έρχεται από την εργασία. Οι Παρθένοι είναι οι εργάτες του ζωδιακού και απόλυτα προσγειωμένοι όταν αντιμετωπίζουν τη ζωή. Υπάρχει πραότητα, γλυκύτητα και έλλειψη επιθετικότητας σε αυτό το ζώδιο. Οι Παρθένοι έχουν ελάχιστους εχθρούς και πολλούς φίλους.

Εξ αιτίας των αισθημάτων ανεπάρκειας μπορούν να γίνουν πολύ απαιτητικοί με τους ανθρώπους που αγαπάνε. Χρειάζεται να μάθουν να είναι λιγότερο επικριτικοί και περισσότερο τρυφεροί. Η Αφροδίτη, η θεά της αγάπης βρίσκεται σε πτώση στην Παρθένο κι αυτό γιατί η αγάπη μαραίνεται σε μια ατμόσφαιρα επικρίσεων. Σχετιζόμαστε βαθιά με την καρδιά μας ποτέ με το κεφάλι.

Η μυθολογία της Κόρης και το παράδοξο της Παρθένου
Στους μύθους που ταυτίζονται με την Παρθένο ανήκει και η αρπαγή της Περσεφόνης. Παρόλο που η συγκεκριμένη ιστορία σχετίζεται με τον Πλούτωνα και τον Σκορπιό εν τούτοις η ίδια η Περσεφόνη αποτελεί χαρακτηριστική εικόνα της Κόρης- παρθένου- και η μοίρα της σχετίζεται με το ζώδιο της Παρθένου.
Ο αστερισμός της Παρθένου ταυτίστηκε από τους αρχαίους Έλληνες με την θεά Αστραία που αποτελεί το πρότυπο της δικαιοσύνης. Ήταν κόρη του Δία και ζούσε στη γη κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής στην οποία δεν υπήρχαν συγκρούσεις και αιματοχυσίες. Καθόταν ανάμεσα σε συνηθισμένους ανθρώπους στην αγορά και τους μιλούσε για τους νόμους της φύσης, την κυκλικότητα των εποχών και πώς να συντονίζονται με αυτές. Όταν κάποια στιγμή άρχισε το μίσος ανάμεσα στους ανθρώπους και τα εγκλήματα αποφάσισε να ανέβει στον ουρανό και να γίνει ο αστερισμός της Παρθένου. Η Αστραία δεν αποτελεί τη δικαιοσύνη των νόμων αλλά εκπροσωπεί την τάξη της φύσης και η απέχθειά της στους ανθρώπους είναι η παραδοσιακή απέχθεια της Παρθένου για την αταξία και το χάος, για την σπατάλη του χρόνου και της ύλης. Οι Παρθένοι δεν συμπαθούν όσους δεν διαχειρίζονται σωστά τον χρόνο και την ύλη. Όλα τα πράγματα έχουν την κατάλληλη στιγμή και το σωστό μέρος. Όλα χρειάζεται να κάνουν τον κύκλο τους και έχουν την αξία τους. Όπως η Αστραία έτσι και οι Παρθένοι έχουν την τάση για τελετουργίες, για επανάληψη, για τυπολατρία- για τον κύκλο της ζωής με λίγα λόγια. Οι Παρθένοι έχουν ανάγκη την επανάληψη και το τυπικό της καθημερινότητας γιατί έτσι θεωρούν ότι προστατεύονται από το χάος και την αταξία και ότι έτσι σέβονται τους ρυθμούς της φύσης.
Κι εδώ είναι στιγμή να μιλήσουμε για το παράδοξο, το μεγάλο παράδοξο του ζωδίου. Η Παρθένος είναι ένας συνδυασμός που στην μία πλευρά του έχει την άκαμπτη ηθική μιας παλαιών αρχών αυστηρής δασκάλας- πρόκειται για την πλευρά της Αστραίας- και στην άλλη βρίσκονται οι οργιαστικές πόρνες θεές της Μικράς Ασίας. Αυτή η αντίθεση δημιουργεί μια τεράστια εσωτερική μάχη. Είναι βεβαίως αυτή η διαμάχη που αποτελεί και την κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης ενός Παρθένου. Είτε αυτή η διαμάχη είναι μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, μεταξύ γάμου και ανεξαρτησίας- ένα συνηθισμένο θέμα- , μεταξύ πνευματικότητας και υλισμού, μεταξύ ηθικής και εγκατάλειψης οι Παρθένοι αγωνίζονται μια ζωή προσπαθώντας να τα ισορροπήσουν. Τις περισσότερες φορές ένας Παρθένος θυσιάζει τη μία πλευρά για την άλλη δημιουργώντας έτσι δυσκολίες, θλίψη, ανικανοποίητο, γιατί το πεπρωμένο του, η αποστολή του είναι να τα ισορροπήσει. Του απαγορεύεται ο διχασμός. Η Περσεφόνη στο μύθο εκπροσωπεί τη μία πλευρά του παραδόξου της Παρθένου. Έχει αποφασίσει να μείνει παρθένος καταπιέζοντας τη σεξουαλικότητά της και τη δημιουργικότητά της κι έτσι η μυστική αυτή πλευρά της που δεν την ζει την οδηγεί αναπότρεπτα στην απαγωγή και το βιασμό της από τον Άδη, το θεό του Κάτω Κόσμου και το γάμο που της επιβάλλει.
Ένα καρμικό ζώδιο
Από όλα τα ζώδια τρία είναι αυτά που περισσότερο έντονα σχετίζονται με κρίσεις και συνδέονται άμεσα με το κάρμα- η Παρθένος, οι Ιχθύες και ο Σκορπιός. Φαίνεται ότι περισσότερο από όλους οι Παρθένοι και οι Ιχθύες (όσοι δηλαδή ανήκουν σε αυτά τα ζώδια, ή έχουν ωροσκόπο ή πλανήτες σε αυτά τα ζώδια) καλούνται να αντιμετωπίσουν και να αντέξουν μεγαλύτερο μερίδιο από βάρη, σκληρή δουλειά και επιβεβλημένες υποχρεώσεις (Παρθένος) και συναισθηματικές κρίσεις και σύγχυση (Ιχθύες). Αυτό συμβαίνει γιατί αυτά τα τρία ζώδια αποτελούν βασικές καμπές στην προσωπική ανάπτυξη κι εξέλιξη, φάσεις που ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις πράξεις και τις επιλογές μας. Η Παρθένος σχετίζεται με την εξαγνισμό του εγώ και τα προσωπικά κίνητρα που υπάρχουν πίσω από τη συμπεριφορά .

Ιερή Σεξουαλικότητα
Δίπλα λοιπόν στους συμβολισμούς της Κόρης υπάρχει για τους Παρθένους η σεξουαλικότητα στην υπηρεσία του θείου. Το αρχέτυπο της ιερής πόρνης φωτίζει μια πλευρά της Παρθένου που είτε αποσιωπάται είτε αγνοείται η ύπαρξη της.
Ίσως για τη Δύση να είναι δύσκολη η σύνδεση της «ιερότητας» με την «πορνεία». Ο ΙουδαιοΧριστιανικός πολιτισμός θεωρεί τη σεξουαλικότητα άσχημη, βρώμικη και κατώτερη. Η σεξουαλικότητα αντιμετωπίζεται ως το αντίθετο της πνευματικότητας. Όμως στις αρχαίες εποχές της λατρείας της Μεγάλης Θεάς η πορνεία ήταν σεβαστή και ιερή. Βρίσκουμε αποδείξεις της ιερότητας της πορνείας σε όλη τη διάρκεια του αρχαίου κόσμου ξεκινώντας από το Βαβυλωνιακό Έπος του Γκιλγκαμές που είναι ένα επικό ποίημα κι αποτελεί το αρχαιότερο γνωστό λογοτεχνικό έργο (7000 π.Χ.) και φτάνοντας στον Ηρόδοτο, τον πατέρα της Ιστορίας, που τον 5ο αιώνα γράφει:
«…γυναίκες καθισμένες στο ναό του έρωτα έχουν σεξουαλικές επαφές με ξένους… οι άντρες περνάνε και τις επιλέγουν… Δεν έχει σημασία το χρηματικό ποσό, οι γυναίκες ποτέ δεν θα αρνηθούν γιατί κάτι τέτοιο αποτελεί αμαρτία, το χρήμα γίνεται ιερό από αυτή τους την πράξη. Μετά τη σεξουαλική επαφή γίνεται ιερή στα μάτια της θεάς…»
Η ιερή πορνεία υπήρχε στους πολιτισμούς των Σουμερίων, της Βαβυλώνας, του Λιβάνου, της Αιγύπτου και της Ρώμης. Ήταν συνηθισμένη και στην Ευρώπη και την Μέση Ανατολή πριν από την άνοδο του Ιουδαϊσμού, του Χριστιανισμού και του Ισλάμ. Οι ιερές πόρνες όχι μόνο υπήρχαν αλλά αποτελούσαν επίλεκτα μέλη της κοινωνίας. Στην Μαύρη Άρτεμη της Εφέσου με τα εκατό στήθη οι νέες γυναίκες ήταν υποχρεωμένες να περάσουν μια βραδιά στο ναό της εκπορνεύοντας τον εαυτό τους σε ένα ξένο ως προσφορά στη θεά πριν το γάμο τους. Ναι κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο για τον 21οαιώνα μας. Η Άρτεμη ονομαζόταν «Παρθένος». Να θυμίσω ότι ο χαρακτηρισμός «παρθένος» στην αρχαιότητα αφορούσε και τα ανύμφευτα κορίτσια είτε ήταν αγνά είτε όχι όπως επίσης αφορούσε και τις ανύπαντρες μητέρες.
Αυτές οι γυναίκες ήταν γνωστές στην αρχαιότητα ως «αμόλυντες»- αγνές και άσπιλες. Αυτά τα χαρακτηριστικά ανήκουν στην Παρθένο – μια γυναίκα γνωστή για την ομορφιά και τη σεξουαλικότητά της μπορεί να χαρακτηριστεί αγνή και παρθένος. Οι ιέρειες θεωρούσαν τους εαυτούς τους ενσάρκωση του θείου πνεύματος- ένα διάμεσο με το οποίο οι άντρες απέτειναν φόρο τιμής στη θεά. Ήταν δασκάλες των μυστηρίων, της ίασης και της αναζωογόνησης μέσα από τη δύναμη της σεξουαλικής ενέργειας.
Αυτή η αντίθεση δημιουργεί ένταση στους Παρθένους που ούτως ή άλλως θεωρείται ίσως το πιο αγχωτικό ζώδιο. Η εσωτερική ηθική ενός Παρθένου όταν δεν είναι δανεική από τις κοινωνικές συμβάσεις, ή από τις προκαταλήψεις και την ηθική της εποχής- που υιοθετούν ωστόσο οι περισσότεροι Παρθένοι-, όταν δηλαδή η ηθική του αποτελεί και την προσωπική του αλήθεια έρχεται σε σύγκρουση με ό,τι μπορεί να θεωρείται αντισυμβατική σεξουαλική συμπεριφορά. « Η ηθική ωστόσο», λέει η Liz Green, «μπορεί να είναι δυνατή και δίκαιη και να μην σχετίζεται με το γενικό κλίμα της κοινωνίας. Έχω συναντήσει ένα αριθμό από επαγγελματίες πόρνες κατά τη διάρκεια της δουλειάς μου που είναι Παρθένοι, έχουν ωροσκόπο Παρθένο, ή Σελήνη, ή Αφροδίτη στην Παρθένο κι έχω υποχρεωθεί να παραδεχτώ ότι αυτός ο περίεργος διχασμός έντονης εσωτερικής ηθικής συγκρούεται με ό,τι η κοινωνία θεωρεί ανήθικο ή ανήθικη συμπεριφορά».
Φυσικά και η σεξουαλικότητα δεν σχετίζεται μόνο με σεξουαλικά θέματα αλλά εμπεριέχει μια ολοκληρωμένη στάση ζωής. Η πορνεία των παρθένων θεών δεν σημαίνει αποκλειστικά την σεξουαλική διαθεσιμότητα προς όλους όπως και «παρθένος» δεν σημαίνει σεξουαλική αγνότητα. Σημαίνει δεκτικότητα στη ζωή, σημαίνει την προθυμία να εμπιστευτείς τη ροή των πραγμάτων, τη φυσική τάξη. Σημαίνει την αποδοχή της αλλαγής ως απαραίτητου σταδίου της ωριμότητας. Αυτός είναι ο πυρήνας της Παρθένου και φυσικά είναι δύσκολο να τον κατακτήσει όπως είναι δύσκολο για ένα Λέοντα να αποκτήσει το Χόλι Γκρέιλ, το Ιερό Δισκοπότηρο που αναζητά, όπως δεν είναι εύκολο για ένα Δίδυμο να συμφιλιώσει τα αντίθετα, ή για ένα Ταύρο να τιθασεύσει τον Μινώταυρο. Έτσι ένας Παρθένος βρίσκει πιο εύκολο να δραπετεύσει από την αποστολή του υιοθετώντας εμμονές και ιεροτελεστίες, ή επικεντρώνοντας την προσοχή του στα ψυχοσωματικά προβλήματα που δημιουργεί ο ίδιος στον εαυτό του.
Κάποιος θα αναρωτηθεί πώς οι δυναμικές εικόνες των παρθένων θεοτήτων μπορούν να επηρεάσουν τους άντρες Παρθένους, ή κάποιον άντρα με έντονη την παρουσία της Παρθένου στο χάρτη του. Με τον ίδιο τρόπο που οι ανδρικές θεότητες επηρεάζουν τις γυναίκες και περιγράψαμε σε προηγούμενα ζώδια. Η Αστραία μπορεί να συμβολίσει την εσωτερική ακεραιότητα ενός άντρα. Ένας άντρας Παρθένος μπορεί σε μια περίοδο της ζωής του να έρθει αντιμέτωπος με τις κοινωνικές επιταγές, τις κοινωνικές προσδοκίες, τις επιδιώξεις της κοινωνίας, με ό,τι θεωρεί αποδεκτό η κοινωνία και μπορεί να ενστερνιστεί τις αξίες της χάριν ασφάλειας και ουσιαστικά ζώντας με μια μπάλα στο πόδι. Οι Παρθένοι και των δύο φύλων συχνά παγιδεύονται στο δίλημμα μιας ασφαλούς καλοπληρωμένης δουλειάς που δεν τους προσφέρει καμία δημιουργικότητα και στο γόνιμο και ψυχικά πλούσιο αλλά μοναχικό δρόμο που είναι συνεπής με τον εαυτό τους και τις επιθυμίες τους.
Και ο Ερμής στην Παρθένο;
Ο Ερμής ως κυβερνήτης της Παρθένου εκφράζει την ευφυΐα και την αναλυτική φύση του ζωδίου μέσα από μία γήινη και προσγειωμένη εξυπνάδα. Η Παρθένος ενδιαφέρεται για τη συντήρηση και την τελειότητα του σώματος μέσα από επιλεγμένη διατροφή, δίαιτες, εναλλακτικούς τρόπους ζωής και εναλλακτικές ιατρικές και τεχνικές.
Ο Ερμής στους Διδύμους είναι ο αγγελιοφόρος των θεών. Ο Ερμής στην Παρθένο είναι ο γραφιάς των θεών. Οι Παρθένοι αρέσκονται στις κατηγοριοποιήσεις και την ταξινόμηση- τους αρέσουν οι λίστες, τα βιβλία στα ράφια σε θεματικές κατηγορίες, γράφουν ημερολόγια. Οι Παρθένοι είναι οι βασιλιάδες της κοινής λογικής και της πρακτικότητας. Χωρίς αυτό το ζώδιο δεν θα υπήρχε τάξη παρά μόνο χάος. Η Clare Martinγράφει: «Εάν φανταστούμε ένα πάρτι στο οποίο έχουν προσκαλεστεί ζώδια της φωτιάς και της γης είναι οι Παρθένοι αυτοί που θα αδειάσουν τα τασάκια, ή θα πλύνουν τα ποτήρια στην κουζίνα ενόσω τα ζώδια της φωτιάς διασκεδάζουν. Οι Παρθένοι είναι πρακτικοί και τους αρέσει να είναι απασχολημένοι. Τους αρέσει να κάνουν αυτό που πρέπει να γίνει. Προτιμάνε να πλένουν τα ποτήρια παρά να αφεθούν πλήρως στο θόρυβο και τη σύγχυση του πάρτι». Βεβαίως αυτή η περιγραφή είναι ατελής, αλλά μας δίνει το περίγραμμα. Γιατί υπάρχει και η πιθανότητα ένας Παρθένος να συμπεριφέρεται ως Ιχθύς που είναι το διαμετρικά αντίθετο και συμπληρωματικό ζώδιο της Παρθένου. Μπορεί δηλαδή να γίνει ένα με το πάρτι, να γίνει τύφλα, να αφεθεί αλλά χωρίς αμφιβολία την επόμενη μέρα θα αναλύσει τη χθεσινή του συμπεριφορά.
Αφού τα αντίθετα ζώδια μπορούν να καθρεφτίσουν το ένα το άλλο είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς Παρθένοι και Ιχθύες μπορούν να διδάξουν οι μεν στους δε μερικά απαραίτητα μαθήματα. Ένας Ιχθύς μπορεί να δει ολόκληρη την εικόνα αλλά να παραβλέψει κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες. Ένας Παρθένος μπορεί να χαθεί μέσα σε δεκάδες ασήμαντες λεπτομέρειες και δεν είναι τόσο καλός στις γενικές έννοιες. Σε μια δημιουργική σύνθεση αυτών των δύο άκρων (που αποτελούν τις δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος) ένας Παρθένος χρειάζεται να έχει το νου του στη μεγάλη εικόνα της ζωής του. Μόνο έτσι μπορεί να βάλλει το υπέροχο μυαλό του να δουλέψει με τον καλύτερο τρόπο. Προσοχή: ένα ταλέντο, μια δυνατότητα, ένα εγγενές χάρισμα που ένας Παρθένος κινδυνεύει να χάσει όταν ρίχνεται με φόρα στις πρακτικές πλευρές της ζωής είναι η Διαίσθησή του.
Ο Παρθένος κρίνει και καταπιέζει τη Διαίσθηση επειδή δεν μπορεί να την ταξινομήσει. Χρειάζεται αποδείξεις για την αξία και τη χρησιμότητά της. Ο φόβος του είναι ότι μπορεί να χτίζει στην άμμο παλάτια κι έτσι δεν αναλαμβάνει το ρίσκο να την ακούσει. Είναι κρίμα όμως να χρησιμοποιεί επιδέξια μόνο το αριστερό κομμάτι του εγκεφάλου του που περιέχει τις λεκτικές, αναλυτικές και λογικές νοητικές διεργασίες αποκλείοντας το δεξί κομμάτι που περιέχει τα αισθήματα, τις συγκινήσεις, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την καλλιτεχνική έκφραση ενώ μπορεί να δημιουργήσει μια γέφυρα που θα του επιτρέψει να πετάξει.

Διαβάστε το υπόλοιπο ΕΔΩ

173577887 10224764341840464 61677497733566526 n 1

Τάνια Νικολοπούλου

Είμαι παιδί της επικοινωνίας και του χαμόγελου και με αφορμή την μέχρι τώρα πορεία μου σε αυτή τη ζωή, θέλησα να «χρωματίσω» τον κόσμο με τη δική μου παλέτα. Έτσι δημιούργησα με πολύ αγάπη το δικό μου διαδικτυακό αποτύπωμα, το likewoman.gr, θέλοντας να γεμίσω τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τις γυναίκες με τη δική μου αστερόσκονη. Πάντα λέω ότι «εκεί έξω βρίσκονται τα πιο μαγικά πράγματα…μη φοβάσαι λοιπόν να τα περπατήσεις».

RECENT

RELATED