Νερό: Έξυπνοι τρόποι να αυξήσετε την κατανάλωση του

Όταν φτάσετε στο σημείο να διψάτε σημαίνει ότι οργανισμός είναι ήδη σε κατάσταση «έλλειψης» σημαντικής ποσότητας υγρών και εδώ έρχεται…το νερό.                                                    

Πιθανότατα εάν δεν το έχετε συνηθίσει να πίνετε νερό, να δυσκολευτείτε αρχικά, ώστε να γίνει η ρουτίνα σας, παρ’ όλα αυτά αξίζει τον κόπο καθώς τα οφέλη της καλής ενυδάτωσης είναι πολλά και σημαντικά!

3177b441d78b129f5ca5e74e4d9a50f7

pinterest

Τι προσφέρει στον οργανισμό η σωστή ενυδάτωση:   

– Μεταφορά Θρεπτικών συστατικών, ενεργοποίηση του μεταβολισμού,  απώλεια βάρους

– Αποβολή τοξινών  και αποβολή περιττού νατρίου από τον οργανισμό που προκαλεί με τη σειρά του κατακράτηση υγρών, οιδήματα κ.α.

– Διατήρηση του όγκου του αίματος (διατηρώντας έτσι και την ενέργεια του σώματος)

– Διατήρηση της καλής λειτουργίας του εντέρου και την αποφυγή δυσκοιλιότητας

– Ελαστικότητα του δέρματος

– Ρύθμιση και διατήρηση  της θερμοκρασίας του σώματος

– Λίπανση των αρθρώσεων

– Νοητική ευεξία

– Προστασία από λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος, πρόληψη πιθανότητας  νεφρολιθίασης (δημιουργία πέτρας στα νεφρά)

991bd0f33f0288da31c3ebcc7bdc5a1e

pinterest

Έξυπνοι τρόποι να αυξήσετε την κατανάλωση νερού :                                                    

 -Βάλτε στόχο την κατανάλωση περισσότερου νερού απ’ότι συνηθίζατε και σταδιακά αυξήστε το ανά εβδομάδα

– Ξεκινάτε την ημέρα σας με ένα ποτήρι νερό και κλείστε την ημέρα σας με άλλο ένα                                                                         

Έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό (κατά προτίμηση γυάλινο)

– Πίνετε ένα ποτήρι νερό κάθε φορά που σηκώνεστε από το γραφείο- κρεβάτι- καρέκλα κ.α.

-Αραιώστε σε ένα μπουκαλάκι νερό λίγο χυμό, σε περίπτωση που σας είναι πιο ευχάριστη η γεύση για να το καταναλώσετε

-Πιείτε  ροφήματα από βότανα  (ζεστά ή κρύα ανάλογα την εποχής, πάντα ‘’σπιτικά’’ χωρίς ζάχαρη)

Το Νερό είναι συστατικό όλων των κυττάρων του οργανισμού και αποτελεί το 50-60% του βάρους των κανονικών ενηλίκων. Χωρίζεται σε  ενδοκυτταρικό υγρό (το νερό που βρίσκεται μέσα στα κύτταρα) και το εξωκυτταρικό υγρό (το νερό που βρίσκεται στο πλάσμα του αίματος και στο υγρό μεταξύ των ιστών

Το ποσοστό του νερού που χρειαζόμαστε διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα τη σωματική τους διάπλαση, την φυσική δραστηριότητα, το φύλλο, την εξωτερική θερμοκρασία και τις φυσικές συνθήκες κ.α.
Η απώλεια νερού από τον οργανισμό μπορεί να γίνει από τα ούρα, τα κόπρανα, τον ιδρώτα, την αναπνοή.  Ενυδατωνόμαστε όχι μόνο από το νερό αλλά και από τροφές πλούσιες σε νερό καθώς και ροφήματα.  Τα κυριότερα είναι γάλα όλων των ειδών (αμυγδαλόγαλο, γάλα φουντουκιού κ.α.), φρούτα, λαχανικά και ροφήματα από βότανα (τσάι, λουϊζα, φασκόμηλο κ.α.)  Παράλληλα κάποιες ‘’μαγειρικές παρασκευές’’ συμβάλλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού π.χ. σούπα λαχανικών, κρεατόσουπα ή κοτόσουπα κ.α.

Ανεπάρκεια νερού από το σώμα μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση που οδηγεί σε διάφορες «δυσλειτουργίες» όπως:

-θερμική κόπωση-εξάντληση  (η οποία προκαλεί έντονη δίψα, αίσθηση κόπωσης ή/και αδυναμίας και μπορεί σε ένα αφυδατωμένο οργανισμό και παράλληλα με  υψηλές σε θερμοκρασία εποχές να οδηγήσει σε ιλίγγους-ναυτία-πονοκέφαλο)

-θερμική κράμπα (η οποία οφείλετε στην έλλειψη του υγρού στοιχείου και ισορροπίας καλίου-νατρίου στο σώμα)

-θερμοπληξία (η πιο ακραία μορφή, η οποία εκδηλώνεται με πυρετό και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στον εγκέφαλο και στα νεφρά)

Στην υγεία σας!

Άρτεμις Δρυγιαννάκη, Ειδικός Εφαρμογών Διαιτητικής

“Ιδανική Διατροφή” σημαίνει εξατομίκευση των αναγκών του κάθε οργανισμού και προσαρμογή στην καθημερινότητα του κάθε ατόμου. Φροντίζοντας η διατροφή να είναι υγιεινή και ταυτόχρονα απολαυστική, ο οργανισμός αποδίδει στο μέγιστό του χωρίς στερήσεις, περιορισμούς και καταπίεση. Νους, ψυχή & σώμα σε ισορροπία. Αλληλεπιδρούν και επηρεάζουν το ένα το άλλο.

RECENT

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue