Τι είδους άσκηση να κάνετε ανάλογα την ηλικία σας.

Θέλετε να παραμείνετε δυνατοί και ευλύγιστοι όσο μεγαλώνετε; Όλα έχουν να κάνουν με την αλλαγή του τρόπου που γυμνάζεστε.

Στα 20 τα πάντα γίνονται. Βρίσκεστε στην κορυφή της φυσικής σας κατάστασης. Είναι η εποχή που πρέπει να καθορίσετε τις καλές διατροφικές συνήθειες,που θα σας ακολουθήσουν στην υπόλοιπη ζωή σας. Να απολαύσετε πολλές και ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες και είναι η στιγμή να φτιάξετε ένα δυνατό και υγιές σώμα. Κατάλληλες δραστηριότητες είναι το τρέξιμο, το μποξ, η ποδηλασία και το spinning.

Στα 30 πρέπει να είσαι ευκίνητος.Το stretching είναι ζωτικής σημασίας σε αυτή τη δεκαετία. Οπότε ένα πρόγραμμα Yoga ή Pilates θα είναι ιδανικό. Διαλέξτε ένα δυναμικό πρόγραμμα Yoga, όπως Vinyasa ή Asthanga,όπου θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το καρδιαγγειακό σας σύστημα, καθώς και την ευλυγισία σας. Η Yoga επίσης ανακουφίζει από το στρες, το οποίο αναπόφευκτα αυξάνεται στα τριάντα σας.

Στα 40 με 50 είναι η ώρα να μειώσετε το σωματικό λίπος και να βελτιώσετε την ορμονική υγεία. Σε αυτές τις δεκαετίες αρχίζουμε να βλέπουμε αλλαγές στις σεξουαλικές ορμόνες, τη μυική μάζα και κάποια μείωση στην καρδιαγγειακή λειτουργία. Στα σαράντα σου μπορείς να χάσεις μισό κιλό μυών σε ένα χρόνο, ενώ στα πενήντα μπορεί να χάσεις ένα κιλό μυών το χρόνο. Γι’ αυτό είναι η ώρα να κάνετε προπόνηση με βάρη. Σκεφτείτε λοιπόν να αλλάξετε το spinning με ένα πρόγραμμα άρσης βαρών ή kettle bells.

Στα 60 είναι ώρα να διατηρήσετε τη δύναμη, την ευλυγισία και την ισορροπία σας για να μπορέσετε να μείνετε σε φόρμα όσο μεγαλώνετε. Θα πρέπει να κάνετε περισσότερα βάρη από ότι κάποιος νεότερος σας για να διατηρήσετε δυνατούς μύες ,να αυξήσετε τα προγράμματα που βελτιώνουν την ευλυγισία και ισορροπία, όπως Yoga, Pilates και ο χορός. Το κολύμπι επίσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος άθλησης, όπου χρησιμοποιώντας την αντίσταση του νερού δουλεύεις το καρδιαγγειακό σύστημα.

Στα 70+ είναι προτιμότερο να διαλέξετε χαμηλής έντασης προγράμματα. To Tai Chi για παράδειγμα είναι κατάλληλο για την υγεία των αρθρώσεων και την ισορροπία, όπου η έλλειψη τους είναι η κύρια αιτία τραυματισμών σε μεγάλες ηλικίες .Επίσης το γρήγορο περπάτημα είναι πολύ ευεργετικό.

Όταν λοιπόν κάποιος γυμνάζεται όλη του την ζωή, σίγουρα δεν χρειάζεται να σταματήσει ούτε στα ενενήντα. “Όσο πιο δυνατό είναι το μυικό σου σύστημα τόσο λιγότερες ενοχλήσεις θα έχεις στο σώμα σου”.

Όποια άσκηση και να διαλέξετε, να θυμάστε ότι σας θωρακίζει κατά του γήρας.

Νατάσα Φιλαΐτη, Pilates,Yoga, Bodybalance & Personal Trainer

Υπήρξα αθλήτρια ενόργανης και ακροβατικής γυμναστικής. Έτσι ξεκίνησε η αγάπη μου για το Fitness. Σπούδασα χορό, πιλάτες και γιόγκα, και η αγάπη μου έγινε και το επάγγελμά μου. Διδάσκω πάνω από 25 χρόνια με στόχο τη σωματική, ψυχική και πνευματική ευεξία των μαθητών μου. Μ’ αρέσει να μοιράζομαι τις γνώσεις μου και πιστεύω ότι ένας δάσκαλος δεν παύει ποτέ να είναι μαθητής, γι’αυτό πάντα παρακολουθώ όλες τις εξελίξεις στο χώρο.

RECENT

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue