Το Χαμόγελό Μας…

Καθημερινά ασχολούμαστε με διάφορα θέματα ομορφιάς και υγείας αλλά αισθάνομαι ότι παραμελούμε λιγάκι ένα πολύ πολύ σημαντικό. Αναφέρομαι στο ένα και μοναδικό χαμόγελό μας. Η απαραίτητη καθημερινή φροντίδα των δοντιών δεν είναι πολύπλοκη, είναι όμως πολύ σημαντική.

Όταν μιλάμε για Στοματική Υγιεινή εννοούμε το σύνολο των ενεργειών που χρειάζεται να κάνουμε για τη φροντίδα του στόματός μας, όπως ο καθαρισμός για την απομάκρυνση της μικροβιακής πλάκας και τη διατήρηση ενός περιβάλλοντος που δεν ευνοεί την εκδήλωση παθήσεων των δοντιών, των ούλων και γενικά της στοματικής κοιλότητας. Η καλή στοματική υγιεινή σε συνδυασμό με σωστή διατροφή και τις τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο αποτελούν τους τρεις σημαντικότερους παράγοντες για την υγεία των δοντιών μας.

Η ελλιπής στοματική υγιεινή επιτρέπει στα μικρόβια της πλάκας να αναπτύσσονται ανενόχλητα παράγοντας οξέα που καταστρέφουν την αδαμαντίνη (τη σκληρή ουσία) των δοντιών προκαλώντας τερηδόνα. Παράλληλα ερεθίζουν και μολύνουν τα ούλα μας δημιουργώντας ουλίτιδα (φλεγμονή των ούλων), που μπορεί να εξελιχθεί σε περιοδοντίτιδα. Όταν παραμελούμε τους κανόνες στοματικής υγιεινής, μπορεί να δημιουργηθούν και πολλά άλλα προβλήματα, όπως η άσχημη αναπνοή.

Η πρόληψη είναι πάντα προτιμότερη από τη θεραπεία. Αφιερώνοντας λίγα μόνο λεπτά κάθε ημέρα για τον καθαρισμό των δοντιών μας μπορούμε να γλιτώσουμε την ταλαιπωρία της οδοντιατρικής θεραπείας αλλά και τον ανεπιθύμητο και αφόρητο πονόδοντο! Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η σωστή στοματική υγιεινή πρέπει να μας γίνει συνήθεια που θα ακολουθούμε προσεκτικά κάθε ημέρα για όλη μας τη ζωή, ξεκινώντας από την παιδική ηλικία. Τα γερά δόντια μας επιτρέπουν να τρώμε και να μιλάμε χωρίς προβλήματα και βέβαια βοηθούν στην όμορφη εμφάνιση και την αυτοπεποίθηση μας. Έτσι είναι σωστό καθημερινά να:

  • Βουρτσίζουμε τα δόντια μας τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα
  • Μάθουμε να βουρτσίζουμε σωστά τα δόντια μας, για τουλάχιστον 2 λεπτά
  • Προτιμάμε μέτρια ή μαλακή οδοντόβουρτσα. Να την αλλάζουμε κάθε 3 μήνες.
  • Χρησιμοποιούμε φθοριούχες οδοντόκρεμες και στοματικά διαλύματα.
  • Χρησιμοποιούμε οδοντικό νήμα τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.
  • Χρησιμοποιούμε βουρτσάκια μεσοδόντιων διαστημάτων ή οδοντικό νήμα.
  • Αποφεύγουμε τροφές που βλάπτουν τα δόντια.
  • Μην ξεχνούμε τον επαγγελματικό καθαρισμό στον οδοντίατρο κάθε 6 μήνες.

Όπως προαναφέραμε, καλό είναι να χρησιμοποιούμε μια οδοντόκρεμα που περιέχει φθόριο, το οποίο βοηθά στην πρόληψη της τερηδόνας. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε τη χρήση προϊόντων καπνού που μπορεί να προκαλέσει ασθένειες των ούλων και καρκίνο του στόματος. Η έκθεση στον καπνό του τσιγάρου, το παθητικό κάπνισμα δηλαδή, μπορεί επίσης να προκαλέσει ασθένειες των ούλων, καθώς και άλλα προβλήματα ενώ τα προϊόντα της καφεΐνης είναι γνωστό ότι μπορούν να δημιουργήσουν λεκέδες στα δόντια.

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες μπορούν να βοηθήσουν ν’ αυξηθεί η ροή του σάλιου και να ενισχύσουν μέσω των ινών τους τον καθαρισμό των δοντιών από παγιδευμένα τρόφιμα που έχουν συσσωρευτεί μέσα σε σχισμές και κοιλότητες. Επίσης το σάλιο αραιώνει τους υδατάνθρακες και βοηθά στην εξουδετέρωση των οξέων που συσσωρεύονται στο στόμα.

Όλα τα φαγητά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως οι καραμέλες και τα ζαχαρωτά, είναι πιθανό να προκαλέσουν μεγαλύτερη ζημιά στα δόντια μας από εκείνα που έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα, όπως ορισμένα είδη σοκολάτας ή τα περισσότερα φρούτα. Η ποσότητα της στέβια ή της φρουκτόζης ή άλλων γλυκαντικών που καταναλώνουμε είναι λιγότερο σημαντική από την κατανάλωση τροφίμων και ποτών που περιέχουν ζάχαρη.

Μασώντας τσίχλα βοηθάμε εν μέρει την καθαριότητα των δοντιών γιατί αφαιρούνται σωματίδια, αλλά η συνήθεια αυτή μπορεί να βλάψει τα δόντια που είναι σε κακή κατάσταση ή να αφαιρέσει τα σφραγίσματα. Συνιστώνται φυσικά τσίχλες χωρίς ζάχαρη.

Είδαμε λοιπόν κάποιες βασικές αρχές και συμβουλές για την στοματική υγιεινή. Δε θέλει κόπο. Πρόγραμμα, επιμέλεια και συνέπεια χρειάζεται η φροντίδα των δοντιών μας! Από τη στιγμή που θα μας γίνει συνήθεια η καθημερινή περιποίηση, δεν θα είναι κουραστική ή βαρετή ούτε θα την ξεχνάμε! Γιατί η ομορφιά και η υγεία, πρώτα από όλα, σίγουρα αξίζουν λίγο από τον χρόνο μας… 

Γιώτα Ροζάνα Blogger

Είμαι η Γιώτα Ροζάνα και είμαι…όσο νιώθω. Λατρεύω την κόρη μου, τη σοκολάτα και το μπαλέτο. Εδώ θα σας παρουσιάζω τις ιστορίες μου χρησιμοποιώντας τρία υλικά: Εμπειρίες, Συναισθήματα και Αλήθειες!

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue