Women Do Business: Η Έρη Παυλάκη & η Νατάσα Γρηγοράκη σε μία αποκλειστική συνέντευξη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας

«Κάθε γυναίκα που το επιθυμεί μπορεί & αξίζει να έχει τη δική της επιχείρηση». Αυτή η φράση αποτελεί την αφετηρία για το Women Do Business.

Ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που προάγει την γυναικεία επιχειρηματικότητα, τη γυναικεία ενδυνάμωση και την κατάργηση στερεοτύπων μέσα από ποικίλες δράσεις, ξεκινώντας από την Κρήτη, ενώ συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλη την Ελλάδα.

Το 2022 θεωρείτε πως οι γυναίκες έχουν κατοχυρώσει τη θέση που τους αξίζει στην αγοράς εργασίας; Ποιά είναι σήμερα η ελληνική πραγματικότητα;

Στην Ελλάδα είμαστε μακριά από το να πούμε ότι οι γυναίκες έχουν κατοχυρώσει την θέση που τους αξίζει στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με στοιχεία από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων, ο δείκτης για την Ισότητα των Φύλων στην Ελλάδα, είναι μόλις στο 52,5%, επιβεβαιώνοντάς μας ότι βρισκόμαστε στην τελευταία θέση της κατάταξης. Γνωρίζουμε ότι η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην χώρα μας, είναι μόλις στο 24,5%, με το μισθολογικό χάσμα να εξακολουθεί να υπάρχει. Μόνο το 22% των γυναικών βρίσκονται σε ανώτερες διοικητικές θέσεις, ενώ στα κέντρα λήψης αποφάσεων οι γυναίκες υπο-εκπροσωπούνται. Έχουμε μεγάλο δρόμο μπροστά μας για να πούμε ότι πλησιάζουμε την Ισότητα των Φύλων αλλά και την κατοχύρωση μιας ισότιμης θέσης στην εργασία, βάση δεξιοτήτων και ικανοτήτων, που μας αξίζει!

likewomangr women do business 1 1

Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών κατά πόσο συμβάλλει στην εξέλιξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας;

Είναι σίγουρο ότι συμβάλλει αρκετά στην εξέλιξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας, δεδομένου ότι δίνει την δυνατότητα σε αρκετές γυναίκες να εργαστούν από το σπίτι και να βρίσκονται κοντά στην οικογένεια τους. Εδώ βέβαια εντοπίζουμε μια μικρή παγίδα, σχετικά με το ποια είναι η κατάλληλη ηλικία των παιδιών και κατά πόσον τελικά μπορεί μια μητέρα να συγκεντρωθεί και να έχει τον χώρο και τον χρόνο, προκειμένου να εξελίξει μια επιχειρηματική ιδέα. Γενικότερα όμως, παρατηρούμε μια στροφή σε επαγγέλματα τα οποία συνδέονται με το διαδίκτυο, προσφέροντας ευέλικτο ωράριο και ευκαιρίες για επαγγελματική ανέλιξη. Ωστόσο, αναφορικά με εταιρίες τύπου start-up, ανά τον κόσμο, μόλις 0,2% των γυναικών ασχολούνται ενεργά. Ενώ για μια νεοφυή επιχείρηση, που συμπεριλαμβάνει καινοτόμα τεχνολογία, έχουμε δρόμο μπροστά μας! Αυτό φυσικά έχει άμεση σχέση με στερεότυπα και περιοριστικές πεποιθήσεις, που έχουν καλλιεργηθεί στις γυναίκες από μικρές ηλικίες. 

Κάνοντας έναν απολογισμό, με ποιον τρόπο έχουν επωφεληθεί σε επαγγελματικό επίπεδο οι γυναίκες που έχουν συμμετάσχει στις δράσεις του Women Do Business;

Το 2021 έκλεισε με πολλές δράσεις, αποδοτικές και με μεγάλο αντίκτυπο, καθρεπτίζοντας την ποιότητα και την ποσότητα τους. Συγκεκριμένα, 8 νέες επιχειρήσεις ξεκίνησαν από εμάς, 35 νέοι εθελοντές και 35 μέντορες εντάχθηκαν στην κοινότητα μας. Καταφέραμε 44 συνεργασίες, ολοκληρώσαμε με επιτυχία 55 workshops και events, ενώ 1.378 γυναίκες επωφελήθηκαν από τον οργανισμό μας. Παράλληλα πραγματοποιήσαμε 3 προγράμματα ενδυνάμωσης & ανάπτυξης δεξιοτήτων. Τα όμορφα λόγια και η αγάπη που εισπράττουμε από τις γυναίκες του δικτύου μας, είναι το σημαντικότερο για εμάς. Ύστερα από την εμπλοκή τους με την Women Do Business, δήλωσαν ότι νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά 78,5%, ικανότερες για την υλοποίηση μιας  επιχειρηματικής ιδέας κατά 81,1% και το αίσθημα του ανήκειν σε μια υποστηρικτική κοινότητα κατά 89,7%.

likewomangr women do business 2 1

Πώς σχολιάζετε τα στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας με τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπες αρκετές φορές σήμερα οι γυναίκες; (γυναίκα-εργασία-μητρότητα, απόδοση στην εργασία, μισθολογικές αποκλίσεις ανάμεσα σε άνδρες & γυναίκες)

Τα στερεότυπα στις μέρες μας είναι αρκετά, βαθιά ριζωμένα και προερχόμενα από παλαιότερες πεποιθήσεις και κατάλοιπα, που συντηρούνται μέχρι σήμερα. Πολλοί ακόμα αναρωτιούνται: «μια γυναίκα μπορεί να είναι μητέρα και εργαζόμενη/επιχειρηματίας την ίδια στιγμή;», «μπορεί να είναι καλή στα οικονομικά και στα μαθηματικά;», «έχει τα κότσια να σταθεί στην αγορά εργασίας;». Όλες οι παραπάνω φράσεις μας επιβεβαιώνουν την ύπαρξη των στερεοτύπων. Τα συναντάμε σε άτομα ανεξαρτήτως ηλικίας, ακόμα και στους νέους, γεγονός το οποίο είναι πολύ λυπηρό! Παρατηρούμε γύρω μας πράγματα, όπως γυναικοκτονίες, σεξουαλικές παρενοχλήσεις και μια γενικότερη καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όλο αυτό εδράζεται στα στερεότυπα, που έχουν καλλιεργηθεί σε μια κοινωνία, περνώντας πολλές φορές στην καθημερινότητα μας.

Οι περισσότερες γυναίκες έχουν εκπαιδευτεί από μικρές να περιμένουν τον πρίγκιπα με το άσπρο άλογο! Από παιδιά παίζαμε με παιχνίδια όπως κούκλες, μωρά και κουζινικά, όταν αντιστοίχως τα «αγορίστικα» παιχνίδια ήταν super ήρωες και αυτοκίνητα. Έτσι, σε μια ηλικία που πια έχει επέλθει μια ωριμότητα και μια συνειδητοποίηση, χρειάζεται αρκετή εσωτερική δουλειά, προκειμένου να καταφέρουμε να αποτινάξουμε αυτές τις πεποιθήσεις, τόσο σε γυναίκες όσο και σε άντρες, που ούτε οι ίδιοι συνειδητοποιούν.

likewomangr women do business 3 1 

H υποστήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και η ενδυνάμωση των γυναικών, αποτελούν δυο από τους βασικούς πυλώνες στις δράσεις σας! Πώς βρίσκουν πρακτική εφαρμογή στο Women Do Business & σε ποιά φιλοσοφία βασίστηκε η δημιουργία του;

Στόχος μας είναι να μειώσουμε την επιχειρηματική ανισότητα και να συμβάλουμε στην προαγωγή της Ισότητας των Φύλων στον επιχειρηματικό και επαγγελματικό χώρο.

Οι τέσσερις βασικοί μας πυλώνες είναι:

  1. Η ενδυνάμωση, μέσω workshop, συνεντεύξεων από role models και εκδηλώσεων έμπνευσης-παρακίνησης.
  2. Τα εκπαιδευτικά Workshops πραγματοποιούνται σχεδόν κάθε εβδομάδα, ενώ παράλληλα διοργανώνουμε εκπαιδευτικά free online webinar για την κοινότητα μας.
  3. Η καθοδήγηση-Mentoring, είτε σε προγράμματα, είτε βάση των αναγκών που έχει ξεχωριστά κάθε γυναίκα του δικτύου μας.
  4. Η δικτύωση (networking). Κάνοντας το ανάλογο matching (ταίριασμα), φέρνουμε σε επαφή ανθρώπους, ιδέες και πρωτοβουλίες που ταυτίζονται, ώστε να δημιουργηθούν νέες γνωριμίες και συνεργασίες.

Η φιλοσοφία και η προσέγγιση μας ξεκίνησε εξελικτικά και προέκυψε μέσα από την ίδια την δράση μας και τις ανάγκες των γυναικών του δικτύου μας. Ξεκινώντας με τις εκδηλώσεις έμπνευσης-παρακίνησης, είδαμε ότι έλειπαν συγκεκριμένες δεξιότητες σε κάποιες από εμάς. Έτσι, περάσαμε στο κομμάτι της εκπαίδευσης, εξοπλίζοντας κατάλληλα τις γυναίκες που το είχαν ανάγκη. Παράλληλα διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μεγάλη ανάγκη για καθοδήγηση. Πάντα χρειάζεται ένας «εξωτερικός παρατηρητής», με εξειδικευμένες γνώσεις, να μπορεί να βοηθήσει προσφέροντας τις σωστές κατευθύνσεις στα πρώτα επιχειρηματικά βήματα. Τέλος, μέσω της δικτύωσης προκύπτουν φιλίες, συνεργασίες, ακόμα και ιδέες, που μπορούν να κινητοποιήσουν και να εξελίξουν επιχειρηματικά τις γυναίκες που συμμετέχουν.

Γεωργία Κολοκούρη, Content Marketing PR & Communications Specialist

Είμαι η Γεωργία Κολοκούρη, έχω ασχοληθεί με το χώρο της Επικοινωνίας, των Δημοσίων Σχέσεων και της Κειμενογράφησης. Ξεκίνησα ως δημοσιογράφος και εργάστηκα σε site, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο, T.V. Στην πορεία με κέρδισε το Public & Media Relations – Digital Marketing. Τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιούμαι ως freelancer στους τομείς: Social Media | Content Creation | Copywriting | Digital / On Line Public Relations. Μου αρέσει να εκφράζομαι μέσα από τη δημιουργία περιεχομένου και επιμέλεια κειμένων. Αγαπώ τη δημιουργικότητα και τη θετική ματιά στη ζωή.

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue