Skip to main content
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2019%2F06%2Fimages easyblog articles 7947 A new era afisa

A New Era (?) … Μια νέα εποχή (;)

Βέρα Λάρδη – Αλεξάνδρα Βασιλείου

A New Era (?) / Μια νέα εποχή (;)

Six D.O.G.27-30 Ιουνίου, 21:00

Ομοφοβία, αμφιφοβία και τρανσφοβία: Πώς τις βιώνουν οι άνθρωποι που είναι ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι, τρανς και κουίρ; Τι σκέφτεται και πώς ζει η νέα γενιά των ΛΟΑΤΚΙ+; Οι πρόσφατες θεσμικές αλλαγές έχουν αλλάξει το τοπίο; Έχουμε πράγματι μπει στο κατώφλι μιας νέας εποχής, ουσιαστικής αναγνώρισης του δικαιώματος στην ελευθερία ταυτότητας; Ιστορίες ζωής μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας ζωντανεύουν μέσα σε ένα ιδιόμορφο bar theatre. Βρισκόμαστε μέσα στο μαγικό κουκούλι ενός νυχτερινού μπαρ, μοιραζόμαστε την ψευδαίσθηση που δημιουργεί η νύχτα. Λόγος, μουσική, χορός, μπλέκονται σ’ ένα παζλ αφηγήσεων και σκηνικών δράσεων.

Ειδικευμένη στο λεγόμενο «θέατρο κοινότητας», η Βέρα Λάρδη, ηθοποιός, θεατρολόγος και ψυχοδραματίστρια, μαζί με την Αλεξάνδρα Βασιλείου, κοινωνική ψυχολόγο με μακροχρόνια εμπειρία σε θέματα κοινωνικής περιθωριοποίησης ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, συνεργάζονται με τη θεατρολόγο και ηθοποιό Μαργαρίτα Καστρινού και στήνουν από κοινού μια παράσταση για την προσωπική μας εμπειρία αποκλεισμού, ανεξαρτήτως φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού, και την κοινή μας ανάγκη για πραγματική επαφή. Και η νύχτα σ’ αυτό θα σταθεί βοηθός τους.

Το A New Era (?), στα ελληνικά Μια νέα εποχή (;), προτείνει ένα νέο είδος δημιουργίας, που συνδέει το θέατρο με την κοινωνική παρέμβαση. Συνδυάζει τεχνικές από το θέατρο ντοκουμέντο, το playback theater, το ψυχόδραμα και το processwork. Οι θεματικοί άξονες και η δραματουργία του έργου διαμορφώθηκαν με βάση αφηγήσεις νέων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, που ζουν στην Ελλάδα του 2019, βιώματα χαράς, βίας, υπερηφάνειας, coming out. Οι αφηγητές, οι αφηγήτριες και οι συντελεστές της παράστασης μέσα από παράλληλες διεργασίες σχετικά με το θέμα συνδιαμόρφωσαν μια βιωματική παράσταση που σταδιακά οδηγεί τους θεατές να ανταποκριθούν συναισθηματικά και λεκτικά, μέσα από έναν ανοιχτό διάλογο. Στόχος του διαλόγου είναι να ακουστεί η φωνή του θεατή, με την ποικιλομορφία και τις πολλαπλές εμπειρίες που περιέχει.

Η παράσταση απευθύνεται σε άτομα 15+

Six D.O.G.S – Αβραμιώτου 6-8

Οι θεατές μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση με το ποτό τους.

Εισιτήρια: 5 ευρώ / Εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39), greekfestival.gr, ticketmaster.gr και στα καταστήματα IANOS και Public.

Συντελεστές:

Ιδέα – Σχεδιασμός Βέρα Λάρδη – Αλεξάνδρα Βασιλείου
Δραματουργία – Σκηνοθεσία Μαργαρίτα Καστρινού – Βέρα Λάρδη
Επιστημονικοί σύμβουλοι Νάνσυ Παπαθανασίου – Έλενα-Όλγα Χρηστίδη, (Orlando lgbt+), Λένα Ασλανίδου – Λίλη Βασιλείου (Processwork Hub)
Υπεύθυνη συντονισμού συζήτησης Αλεξάνδρα Βασιλείου
Επιμέλεια κίνησης Αντιγόνη Γύρα
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία Μάγδα Πλευράκη
Βοηθός σκηνογράφου Νατάσα Τσιντικίδη
Φωτισμοί Κώστας Μπεθάνης
Επιμέλεια μουσικής Αλέξανδρος Μισιρλιάδης
Βοηθός Σκηνοθετριών Μαρία Ουίτσι Χατζή
Φωτογραφίες Παύλος Μαυρίδης
Γραφιστικά Λίλα Παλαιολόγου-pelpal productions

Παίζουν Φένια Αποστόλου, Αλέξης Βιδαλάκης, Ηλίας Βογιατζηδάκης, Γεωργία Ζάχου, Χρήστος Καπενής, Μαργαρίτα Καστρινού, Βέρα Λάρδη, Ελίνα Παπαθεοδώρου

Παραγωγή Αθηναϊκή Σκηνή Μιχάλης Καλαμπόκης

Ευχαριστούμε την Εταιρεία Δραματικής Έκφρασης και Θεραπείας “Παλμός”, το Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών Κινητήρα και τους Αέλια (26 χρονών), Αλκμήνη (25 χρονών), Άντα (27 χρονών), Βανέσα (37 χρονών), Βασίλη (25 χρονών), Βύρωνα (40 χρονών), Γιώργο (18 χρονών), Γιώργο- Κυβέλη (25 χρονών), Δημήτρη (19 χρονών), Λόλα (43 χρονών), Λουκά (18 χρονών), Ραφαήλο (28 χρονών), Parvus Princeps (21 χρονών), Χλόη (28 χρονών). 

Φένια Αποστόλου

Σκηνοθέτις-χορογράφος-ηθοποιός-χορεύτρια-αρθρογράφος

Σπούδασε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ντάνκαν. Συνεργάστηκε με το Χοροθέατρο “Οκτάνα”του Κωνσταντίνου Ρήγου και το Χοροθέατρο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για 2 χρόνια. Αποτέλεσε μέλος της χορογραφικής ομάδας των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004 σε χορογραφία Αγγελικής Στελλάτου και σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου.

Συνεργάστηκε με τον Αντώνη Καλογρίδη και το χοροθέαμα Κινητήρας της Αντιγόνης Γύρα στη παράσταση «Σκράικερ» της βρετανίδας συγγραφέως Caryl Churchill στο θέατρο Πόρτα.

Το 2015 πρωταγωνίστησε στον μονόλογο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Φοινίτσης ”bELLEΛΕΝ- Η αιώνια τραγωδία της Ελένης ” (συμπληρώνοντας 40 παραστάσεις σε 2 χρόνια και κάνοντας περιοδεία σε Ελλάδα και εξωτερικό με highlightsτο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΟΛΟΓΩΝ στο ΔΗΠΕΘΕ ΛΑΜΙΑΣ, το GAY IRELAND THEATRE FESTIVAL στοΔουβλίνο και το High Fest of Performing Arts στην Αρμενία.

Τη θεατρική σαιζόν 2017-2018, σκηνοθέτησε τις επιτυχημένες παραστάσεις ” Το Κάλεσμα της Λορίν” της Ισπανίδας συγγραφέως Παλόμα Πεδρέρο , η οποία παρουσιάστηκε στην Αθήνα στο θέατρο Small Argo Full of Art για ένα σύνολο 39 παραστάσεων, στη Σύρο στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων (2 παραστάσεις) και στην Πάτρα στο θέατρο Επίκεντρο (4 παραστάσεις) και ” Βαλπούργη: Η ιστορία μιας Μάγισσας” του συγγραφέα Φώτιου Θαλασσινού , η οποία παρουσιάστηκε στην Αθήνα και τα Ιωάννινα. Το 2018, ανέβασε εκ νέου την παράσταση «Το κάλεσμα της Λορίν» στο θέατρο 104, ενώ αποτέλεσε μέρος της κριτικής επιτροπής Καλύτερης Ταινίας στο Outview Film Festival 2018.

Mε την ομάδα της, Χοροθέατρο Λυδία Λίθος, έχει παρουσιάσει τα εξής έργα σε πολλά Φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, ”Chair’s Tragedy”, ”No limits at all”, ”Bloody Brothers”, ”O Θάνατος της Κόρης”, ”Ενός Θεού Βοσκή”, ” Miss Julie” (Επιχορήγηση από το υπουργείο πολιτισμού το 2008), ”Οι Τρεις Σωματοφύλακες” (συμμετοχή στο Pro-Art Festival στην Πράγα το 2014 ),”Twisted Genders” (το οποίο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2017 και στην Αρμενία στο HIGH FEST 15TH INTERNATIONAL PERFORMING ARTS FESTIVAL κατόπιν χορηγίας του υπουργείου πολιτισμού ) ”Dido”, ”Πρόσγειος Πτήση”, ”Ο Πελεκάνος” , ”Other Side” ) κ.ά.

Συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ με έργα από το ρεπερτόριο της ομάδας τηςσε Βενετία, Φιλιππούπολη, Βελιγράδι, Σκόπια, Τεργέστη, Γιέρεβαν – Αρμενία, Δουβλίνο, Αλμάντα-Πορτογαλία, Πράγα, Λεμεσό. Με τα έργα ”Chair’s Tragedy” και ”Twisted Genders” συμμετείχε σε 2 Πλατφόρμες του Σύγχρονου Ελληνικού Χορού στο Μέγαρο Μουσικής επιλεγμένα από διεθνή επιτροπή.

Έχει συμμετάσχει σαν ηθοποιός σε 10 ταινίες, μεταξύ των οποίων οι: ”Ο Σπόρος” της Ιφιγένειας Κοτσώνη (μικρού μήκους), ” Ο Άνθρωπος που Τάιζε τον Ίσκιο του” του Μάριου Γαρέφου (μικρού μήκους), ”Ο Γιος του Τσάρλυ” του Καρόλου Ζωναρά (μεγάλου μήκους), ”Ροζ ολοταχώς” του Δημήτρη Γιατζουζάκη (μεγάλου μήκους).

Πρόσφατα έπαιξε στην ταινία μικρού μήκους ” Σύγχρονες Αφροδίτες” της Δήμητρας Σταυροπούλου – Βραβείο Μικροφίλμ της Ερτ και στην ταινία ”Πρόστιμο” – ταινία μεγάλου μήκους του Φωκίωνα Μπόγρη – β’ γυναικείος τρανς ρόλος- (Βέρα).

Τέλος, αρθρογραφεί στο καλλιτεχνικό διαδικτυακό περιοδικό Artandpress.gr. 

Τάνια Νικολοπούλου

Είμαι παιδί της επικοινωνίας και του χαμόγελου και με αφορμή την μέχρι τώρα πορεία μου σε αυτή τη ζωή, θέλησα να «χρωματίσω» τον κόσμο με τη δική μου παλέτα. Έτσι δημιούργησα με πολύ αγάπη το δικό μου διαδικτυακό αποτύπωμα, το likewoman.gr, θέλοντας να γεμίσω τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τις γυναίκες με τη δική μου αστερόσκονη. Πάντα λέω ότι «εκεί έξω βρίσκονται τα πιο μαγικά πράγματα…μη φοβάσαι λοιπόν να τα περπατήσεις».

RECENT

RELATED