Τrending VS timeless

Αν χρησιμοποιείς οποιουδήποτε είδους social media, θα έχεις σίγουρα παρατηρήσει πως τα trending pieces στο χώρο της μόδας επαναλαμβάνονται για ένα χρονικό διάστημα, ώσπου “προχωράμε” σε κάποιο νέο trend. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες της χρονιάς που διανύουμε έχω παρατηρήσει, ότι οι τάσεις στο χώρο της μόδας εναλλάσσονται όλο και συχνότερα.

Φαινομενικά αυτό δεν μοιάζει ως πρόβλημα, ή έστω κάτι επιζήμιο. Παρ’όλα αυτά, εμβαθύνοντας στο ζήτημα, εύκολα εντόπισα τις αιτίες του φαινομένου αυτού, οι οποίες μας καταδεικνύουν και τις αρνητικές συνέπειες που έχει σε βάθος χρόνου.

Βασικό αίτιο, είναι η άνθιση της γρήγορης μόδας (fast fashion).

Το αρνητικό αντίκτυπο της ύπαρξης αυτού του τρόπου παραγωγής ρούχων φαίνεται παντού. Αρχικά, επιβαρύνεται το περιβάλλον σε πολύ μεγάλο βαθμό διαρκώς, η συνεχής παροχή νέων στιλ σε πολύ χαμηλές τιμές, έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση της ποσότητας των παραγόμενων και απορριπτόμενων ενδυμάτων.

Δεύτερο βασικό αίτιο της ύπαρξης του φαινομένου αυτού, είναι η κατάσταση που ζούμε τα τελευταία σχεδόν 2 χρόνια. Θα εξηγήσω αμέσως τί εννοώ με αυτό. Ο εγκλεισμός και η υποχρεωτική απομόνωση που βιώσαμε για πολλούς μήνες από τις εξωτερικές δραστηριότητες, είχαν ως λογική απόρροια την αφιέρωση περισσοτέρων ωρών πάνω από κάποιου είδους οθόνη. Το online shopping άκμασε κατά τη περίοδο της καραντίνας , καθώς οι απολαύσεις είχαν ελαττωθεί. Η αύξηση των ωρών που περνούσε ο μέσος άνθρωπος στα social media δεν είχαν καμία σχέση με τις ώρες που περνούσε ο ίδιος άνθρωπος σε περίοδο καραντίνας. Έτσι, αναπόφευκτα, τα ερεθίσματα που δεχόταν ο καθένας μας, όχι μόνο επαναλαμβάνονταν, αλλά η επανάληψη αυτή κούραζε τον θεατή καθώς ήταν η δεκαπλάσια από αυτή που θα ήταν ύπο κανονικές συνθήκες. Γι’αυτό, και τα fashion trends όλο και πλήθαιναν και τη μία εβδομάδα κάτι ίσως να ήταν στα trending την άλλη θεωρείτο πολυφορεμένο και βαρετό .

Παρατήρησα λοιπόν, ότι ενώ ήμασταν συνηθισμένοι κάποιο fashion trend να συνοδεύει την χειμερινή κολεξιόν για αρκετούς μήνες, οι μήνες γίνονταν μήνας, και ο μήνας εβδομάδα. Αυτός  ο ρυθμός της αγοράς ωστόσο , δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει προσπάθεια ώστε να συντηρηθεί. Προάγεται ο υπερκαταναλωτισμός, η αλόγιστη και δίχως κρίση αγορά προϊόντων, η οποία είναι βλαβερή και για το περιβάλλον αλλά και για την ψυχολογία του αγοραστή. Η ακόρεστη επιθυμία για την απόκτηση όλο και περισσότερων αγαθών, η φαινομενική ‘ανάγκη’ για συμβάδιση με τα trends είναι τοξική τόσο για την υγεία της ψυχής μας , όσο και της γης και των διαθέσιμων περιβαλλοντικών πόρων .

Ξεκινώντας το φθινόπωρο, προτείνω να βάλουμε όλοι ως στόχο την αγορά διαχρονικών κομματιών για την ντουλάπα μας, που θα μπορούμε να φανταστούμε τον εαυτό μας να φορά και σε 5 χρόνια από σήμερα. Είναι σημαντικό να επενδύσουμε σε κομμάτια καλής ποιότητας τα οποία θα μας συνοδεύσουν και για την επόμενη χρονιά , όχι μόνο για τους επόμενους μήνες.

Μερικά outfit που θεωρώ διαχρονικά :

photos pinterest

Εριάννα Κρόκου

Σπουδάζω Φιλοσοφία και Ψυχολογία. Ανακάλυψα την αγάπη μου για την αρθρογραφία σε αρκετά μικρή ηλικία, όπως και την επιθυμία μου να μοιράζομαι σκέψεις μου για θέματα κοινωνικής φύσεως, αλλά και για θέματα γύρω από τον χώρο του lifestyle και της μόδας. Η μόδα αποτελεί έναν από τους βασικούς τρόπους έκφρασης της προσωπικότητας, αλλά και της διάθεσης μου. Follow me on this journey.

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue