Skip to main content
images easyblog articles 11372 20200926 071142 17e922be

«Χάρυβδη»…Φόβος το όνομα σου

Ο διαχρονικός Οδυσσέας ξεκινά ένα ταξίδι στους ίδιους πάντοτε προορισμούς της ανθρώπινης αδυναμίας του, με την σειρά που ο ίδιος επιλέγει. Η επιλογή της Χάρυβδης σαν αφετηρία αυτού του ταξιδιού αντιπροσωπεύει όσο περισσότερο άλλο την σημερινή εικόνα της κοινωνίας μας.

Φόβος το μεγαλύτερο όπλο εναντίον του εαυτού.  Ωστόσο ένα χρήσιμο εργαλείο για την αυτοσυντήρηση.

Πότε έχασε τα όρια του και επιτέθηκε σε εκείνον που έπρεπε να προστατεύει με τις δεξιότητες του; Όταν απέκτησε δύναμη περισσότερη από τις υπόλοιπες λειτουργίες του οργανισμού σου. Πως μπορεί αυτός να σε νίκησε και να σε οριοθέτησε και δεν το αντιλαμβάνεσαι καν;
Την στιγμή που έχασες την εμπιστοσύνη στον εαυτό σου, την αυτοεκτίμηση σου, όταν διαταράχτηκε η ισορροπία της προσωπικότητας σου.

Σιγά –σιγά έπαψες να ενεργείς με την ελεύθερη βούληση σου γιατί φοβήθηκες τους άλλους; Ή μήπως τον ίδιο σου τον εαυτό;
Έμαθες περισσότερα για το κακό παρά για το καλό; Ή ακόμα σκέφτηκες αν το καλό μπορεί να νικήσει το κακό; 

Ότι κι αν σκέφτηκες από αυτά αλλάζει η ισορροπία. Το ένα εδραιώνει το άλλο, είναι μια φύση. Δεν διαχωρίζονται. Εσύ καλείσαι μόνο να επιλέξεις. Όταν έχεις ξεχάσει ή έχεις μπερδευτεί στο να τα ξεχωρίσεις ποιο είναι ποιο τότε δημιουργείται το δίλημμα. Έτσι ενώ νομίζεις ενεργείς για το καλό συμβαίνει το αντίθετο και το αντίστροφο. 

Και αναρωτιέσαι γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο μη αναμενόμενο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ο φόβος χάνει τις μορφές που εσύ του έδωσες μόνο αν αναγνωρίσεις ότι είναι δικές σου και εσύ τις γέννησες από τα κίνητρα που έθεσες όταν σκέφτηκες να ενεργήσεις υπέρ εκείνου που δεν αγαπάς ή ακόμα και εκείνου που αγαπάς αλλά για το τι θα κερδίσεις από αυτό.

Είναι ξεκάθαρο ότι αυτό που δεν αγαπάς δεν έχει κανένα κέρδος ψυχολογικό και εκείνο που αγαπάς χάνει αυτήν την αξία μόλις σκεφτείς το κίνητρο το υλικό.
Τότε ο φόβος παίρνει μορφή διαφορετική σε κάθε περίπτωση και όσο βουλιάζεις εκείνος γίνεται πιο δύσμορφος, πιο αποκρουστικός συνεργαζόμενος με την φαντασία σου.
Του δίνεις την δική σου δημιουργική δύναμη και πράττει για λογαριασμό σου και συ καθίστασαι ανήμπορος να παρακολουθείς τι είσαι ικανός να κάνεις αλλά η φύση σου δεν μπορεί να δεχτεί ότι εσύ είσαι αυτός και τον αποκόπτεις από εσένα. Έτσι παύεις να είσαι εσύ ο ηθικός αυτουργός αλλά κάτι ξένο από σένα. Έτσι μόλις δημιούργησες μια εσωτερική διαμάχη που αυτεξούσιος εκείνος φαίνεται να κερδίζει.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ MANOUELA SCOUPER

Όμως ότι δεν έχει δύναμη χάνει όλες τις μορφές, γίνεται στην αρχή ένας μαύρος καπνός και αν δεν παραπλανηθείς να ψάξεις για φωτιά τότε εκείνος δεν μπορεί να σε αγγίξει πια χωρίς σώμα και θα διαλυθεί.
Εκείνος θα προσπαθήσει ξανά με την ομορφιά να κάνει την επιστροφή του με κάτι ψεύτικο όμως γιατί δεν γνωρίζει από αλήθεια το κακό.
Δεν μπορείς να αφήσεις να νικήσει εκείνος, εσύ που γνωρίζεις την αλήθεια και τότε τίποτα ψεύτικο δεν μπορεί να σταθεί ανάμεσα σε εκείνους που γνωρίζουν.
Το μόνο που μπορείς είναι να διδάξεις τον εαυτό σου να μάθει την αλήθεια και οι άλλοι θα δουν και αυτήν την εκδοχή μέσα σε τόσες ψεύτικες και θα έχουν μια επιλογή. Εκείνη που ήταν μέχρι τώρα ή την αλήθεια;
Ο φόβος θα χάσει κάθε μορφή ψεύτικης υπόστασης και θα πάρει την θέση του εκεί που ανήκει, της διεκπεραίωσης να σε προστατεύει και όχι να σε πολεμάει.
Έτσι θα πέσει κάθε μάσκα ψεύτικη του ενεργώ για το καλό σου αφού εσύ μόνο μπορείς να ενεργήσεις για αυτό.
Μόνο και σαν κατανόηση το γεγονός αυτό έχει καταστήσει μεγάλο μέρος της αλήθειας.

Και ας μην ξεχνάμε τον Δήμο τον αδελφό του, την τιμωρία που ενισχύει τον φόβο και εκείνος τον Δήμο. Βλέπεις τα αδέλφια αλληλοϋποστηρίζονται. Όταν ξεχωρίσεις αυτήν την εξυπηρέτηση μεταξύ τους έχεις καταλάβει ότι εδώ υπάρχει κάποιο ψέμα.
Έτσι νομίζεις ότι νίκησες αλλά τι γίνεται με τον φόβο των άλλων; Εκείνοι είναι πολλοί και συ ένας. Εκείνοι θα νικήσουν; Υπάρχει τρόπος να νικηθούν οι φόβοι των άλλων;

Καμιά φορά νοιώθεις ανήμπορος μπροστά στους φόβους των άλλων αλλά το μόνο που έχεις να δεις είναι ότι δεν είναι δικοί σου.
Όταν ο φόβος του ενός επηρεάζει τις ζωές των άλλων παύει να έχει ισχύ όταν οι άλλοι δεν οικειοποιηθούν αυτόν τον φόβο.
Εκείνος θα έχει να αντιμετωπίσει τον δικό του φόβο σε μικρότερη ισχύ αφού κανείς δεν τον συμμερίζεται.

Μόνο να αντιμετωπίσεις μπορείς την αλήθεια των φόβων σου να περπατήσεις στο τούνελ που έκτισαν μπρος στο δρόμο σου και φτάνοντας στην άλλη άκρη θα δεις ότι οι πειρασμοί που θα σε γυρίσουν πίσω θα σε ρίξουν στην απόγνωση αλλά αν πιστέψεις στον εαυτό σου θα έχεις ελευθερωθεί να πας εκεί που σε οδηγεί η καρδιά σου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΡΥΔΗΣ ΚΑΡΟΛΟΣ

Οδύσσεια: Χάρυβδη

Το φωτογραφικό υλικό αφορά μια Αρχιτεκτονική σύνθεση της Αρχιτέκτονα Παγώνα Κανέλλου, δομημένη πάνω σε αυστηρά γεωμετρικές αρχές που διαπραγματεύονται την αρχιτεκτονική αντίληψη του χώρου σε σχέση με την βιωματική αντίληψη της «Αρχιτεκτονικής» της ζωής.

Το έργο είναι βασισμένο σε έναν παγκόσμιο μύθο προκαλώντας τον θεατή να τον αναγνωρίσει μέσω της βιωματικής του πορείας στην σύγχρονη πραγματικότητα.

Αποτελεί μια ενιαία δομή, από τους επιμέρους προορισμούς του ταξιδιού του «Οδυσσέα» που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους μέσω γεωμετρικών συνθέσεων.

Το γλυπτό παρουσιάστηκε τα έτη 2015 και 2016 και καταλαμβάνει 65 τ.μ. με κύριο υλικό τον χάλυβα. Ο ανοξείδωτος καθρέφτης που εντάσσεται στο έργο αποτελεί τον συνδετικό στοιχείο μεταξύ του υλικού και μη υλικού αντικατοπτρισμού ώστε να παρουσιαστεί μια ολοκληρωμένη μορφή που δίνει την ψευδαίσθηση της αιώρησης.

Η έκθεση τέλεσε υπό την αιγίδα της UNESCO (Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών), του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, καθώς και του American-Hellenic Chamber of Commerce (οι υποστηρικτές & χορηγοί επικοινωνίας αναφέρονται αναλυτικά σε παράρτημα).

RECENT

RELATED