Απώλεια βάρους και ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα

“Η διαδικασία απώλειας βάρους δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και τα άτομα που αποφασίζουν να χάσουν βάρος, περνάνε από πολλά ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα. 

Αν τα άτομα είναι χρόνια παχύσαρκα, τότε υπάρχει πιθανότητα να συνυπάρχουν ψυχολογικές διαταραχές, και παράλληλα αυτά τα άτομα έχουν δεχτεί κατά πάσα πιθανότητα σχόλια για το βάρος και την εικόνα του σώματος τους. Επίσης, μπορεί να έχουν ξαναπροσπαθήσει να χάσουν βάρος στην παρελθόν με λάθος τρόπους όπως με χημικές δίαιτες, στερητικού τύπου διατροφές και υπερβολική άσκηση. Συμπερασματικά, όλα τα παραπάνω έχουν αφήσει το αντίκτυπο τους στην ψυχολογία αυτών των ατόμων. Έτσι, είναι εμφανές γιατί τα άτομα αυτά χρειάζονται την ψυχολογική μας υποστήριξη, ώστε να τα καταφέρουν.

Γιατί; Η διαδικασία απώλειας βάρους είναι ένα ζήτημα που χρήζει πολυπαραγοντικής αντιμετώπισης. Όσον αφορά τη διατροφή, το άτομο περνά από διατροφική εκπαίδευση, ώστε να μάθει από την αρχή την αλφαβήτα της διατροφής, κ έτσι να χτίσει από την αρχή τη δική του εκδοχή της υγιεινής διατροφής. Παράλληλα, το σημαντικότερο θεμέλιο που πρέπει να ξαναχτίσει είναι η σχέση του με την τροφή, που τις περισσότερες φορές είναι αυτό που θέλει την περισσότερη δουλειά. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η ένταξη φυσικής δραστηριότητας ήπιας – μέτριας έντασης καθώς και η βελτίωση της ποιότητας ύπνου, καθώς και η διαχείριση του στρες. Δε μαζεύτηκαν και λίγα..Για να τα βάλει όλα σε ένα πρόγραμμα και να προσπαθήσει να βελτιώσει τη ζωή του, μέσω αυτών των παραμέτρων, το άτομο χρειάζεται ψυχολογική υποστήριξη από την οικογένειά του και τον κοινωνικό του περίγυρο.

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

Η ψυχολογική μας υποστήριξη σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους ενός αγαπημένου ατόμου μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Όσον αφορά το φαγητό:

  1. Αν μένουμε μαζί τους, μπορούμε να μαγειρεύουμε τα ίδια και παρόμοια φαγητά με αυτά του προγράμματος διατροφής ή με αυτά που επιθυμούν εκείνοι.
  2. Μπορούμε να ψάχνουμε μαζί εναλλακτικές συνταγές γλυκών, σνακ και γευμάτων με αγαπημένα τους υλικά. Σίγουρα, ο διαιτολόγος θα έχει να προτείνει πολλές υγιεινές συνταγές με αγαπημένα τους τρόφιμα, που μπορούμε να φτιάξουμε σε καθημερινή βάση.
  3. Μπορούμε να τους βοηθήσουμε στο μαγείρεμα και να μετατρέψουμε αυτή τη δραστηριότητα στην πιο ευχάριστη της μέρας, βάζοντας μουσική ενώ μαγειρεύουμε.
  4. Βραδιά ταινίας; Μπορούμε να ετοιμάσουμε σπιτικά σνακ και dips, αλλά και να παραγγείλουμε απ’έξω αν κ εκείνος/η το επιθυμεί.

Άλλοι τρόποι; 

  1. Να τον/την παροτρύνουμε να μιλήσει για αυτά που τον/την προβληματίζουν όσον αφορά τη διαδικασία αυτή. Να νιώθει ότι έχει κάποιον άνθρωπο να μιλήσει, εκτός από τους ειδικούς που τον/την παρακολουθούν.
  2. Να βεβαιωθούμε ότι οι ειδικοί που τον/την παρακολουθούν ειναι ευχάριστοι και δεν κάνουν προσβλητικά σχόλια στις συνεδρίες (γιατί τα έχουμε ακούσει όλα!). Αν σας έχει τύχει κάτι τέτοιο, διακόψτε τη συνεργασία και μείνετε μακριά.
  3. Να έχουμε στο μυαλό μας να καλούμε αυτά τα άτομα σε δραστηριότητες που οργανώνουμε, καθώς οι παχύσαρκοι άνθρωποι πολλές φορές τείνουν να απομονώνονται.
  4. Να τους παροτρύνουμε να πηγαίνουμε μαζί για περίπατο και γενικότερα για δραστηριότητες που μας απομακρύνουν από το πολύ καθισιό. Τα άτομα αυτά χρειάζεται να αυξήσουν την κίνηση στη ζωή τους, καθώς τείνουν να ακολουθούν συχνά μια καθιστική ζωή.

Η απώλεια βάρους δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, αλλά είναι σίγουρα μια διαδικασία που αξίζει τον κόπο να προσπαθήσει κανείς ώστε να βελτιώσει τη σωματική και ψυχική του υγεία και ευεξία. Η σημασία της ψυχολογίας αυτών των ατόμων στα αποτελέσματα της απώλειας βάρους είναι αδιαμφισβήτητα. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τρόποι που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, ώστε να στηρίξουμε ψυχολογικά αυτά τα άτομα. Και πιστέψτε με, τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

Διάβασε περισσότερα άρθρα μας εδώ!

Το lyb.gr είναι εδώ να σε στηρίξει, παρέχοντας εξειδικευμένα προγράμματα γυμναστικής στο  σπίτι για γυναίκες. Μέσα από τα πιο πρωτοπόρα προγράμματα functional training και πιλάτες, μπορείς να διαλέξεις αυτό που ταιριάζει σε σένα και την προσωπικότητα σου, τα οποία μπορείς να συνδυάσεις με ένα μισάωρο περπάτημα τη μέρα μετά τη δουλειά ή πριν αρχίσει η μέρα σου. Ο συνδυασμός αυτών των τύπων γυμναστικής σε συνδυασμό με ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής θα αποτελέσουν τα κατάλληλα εργαλεία απώλεια βάρους αλλά και επίτευξης μακροπρόθεσμης υγείας και ευεξίας. Τι λες; Είσαι έτοιμη να αρχίσεις αυτό το μοναδικό ταξίδι βελτίωσης της υγείας σου μέσω της σωστής διατροφής και άσκησης; Το σώμα σου θα σε ευχαριστεί γι αυτό.

Η ομάδα του love your body

Όραμα μας μέσα από εδώ είναι να υποστηρίξουμε κάθε γυναίκα να αγαπήσει το σώμα της, να το φροντίσει και να γίνει η καλύτερη εκδοσή του εαυτού της. Μέσα από μία πληθώρα προγραμμάτων διατροφής, άσκησης και συμπεριφορικής παρέμβασης θα μπορέσεις να αγαπήσεις και να φερθείς στο σώμα σου όπως του αξίζει. Σε περιμένουμε στην παρέα μας!

RECENT

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue