Η Λαμπρινή Γκόλια χορεύτρια – perfomer μαγεύει τον κόσμο!


22 Δεκ 2017

Η χορεύτρια-performer Λαμπρινή Γκόλια μιλά αποκλειστικά στο likewoman.gr

 

-Πώς νιώθετε που υποδύεστε μια μάγισσα η οποία περνά μέσα από ζωές γυναικών που είχαν αδικηθεί στο παρελθόν;

Αυτή η «μάγισσα» ουσιαστικά είναι ένα πνεύμα και πιο συμβολικά το πνεύμα του θυμού που εκπνέεται έπειτα από κάθε έξοδό της από την εκάστοτε ηρωίδα. Είναι η φωνή της κάθε αδικημένης ύπαρξης. Η πιο υγιής αντίδραση που επιφέρει μια αδικία, ο θυμός. Είναι η γυναίκα που εκφράζεται με όλη της την πίκρα και την ασχήμια που λέρωσε την ψυχή της δίχως ενοχές, υπεκφυγές και ανάγκη να μετατρέψει την αδικία σε κάτι όμορφο. Είναι δυναμική η θέση της, παρ’ όλη την ανέλπιστη πορεία της. Ταυτίζομαι αρκετά μπορώ να πω.

 

-Αδικία-καταπίεση-εξευτελισμός-κακοποίηση γυναικών: καταστάσεις που κυριαρχούσαν κατά το παρελθόν σε πολλές χώρες του κόσμου. Η Γυναίκα του σήμερα έχει τον ρόλο που της αρμόζει;

Η γυναίκα του σήμερα είναι πιο απελευθερωμένη σε σχέση με παλιότερα σε κάποιες χώρες. Ωστόσο είναι οικουμενική και αρχέγονη αλήθεια ότι η γυναίκα πρέπει να υποτάσσεται και βαθιά καταγεγραμμένες κάποιες πεποιθήσεις τις οποίες ούτε εμείς οι ίδιες δεν μπορούμε να εντοπίσουμε. Πιστεύω στην ισότητα αλλά όχι στην εξίσωση των δύο φύλων. Η διαφορετικότητα είναι υπέροχο στοιχείο και η αρχή της έλξης αυτών. Όμως η διαφορετικότητα κρίνεται και απαξιώνεται από πολλούς ακόμη και σήμερα. Η γυναίκα είναι δέκτης τέτοιων συμπεριφορών, συνεχίζει να δέχεται ευθύνες, κατηγορίες και να υπομένει καταστάσεις που ένας άντρας δεν διανοείται καν να τις υποθέσει ιδιαιτέρως όσον αφορά την οικογενειακή ζωή.

-Η παράσταση απευθύνεται αποκλειστικά σε γυναίκες;

Η παράσταση δεν απευθύνεται μόνο σε γυναίκες. Ο κάθε άνθρωπος κουβαλάει τον σταυρό του ανεξαρτήτως φύλου. Η αδικία, η Βαλπούργη και οι υπόλοιπες ηρωίδες είναι γένος θηλυκού γιατί τα παραδείγματα κακοποίησης στις γυναίκες είναι πολλά και βάναυσα αν κοιτάξεις πίσω στα χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει πως και οι άντρες δεν έχουν υποστεί και μάλιστα ανέκφραστα αδικίες.

 

-Ποια Γυναίκα της σύγχρονης Ελλάδας θαυμάζετε και γιατί;

 Θαυμάζω όλες τις γυναίκες που κινούνται αυθόρμητα, εκφραστικά , αφήνοντας την εσωτερική τους αλήθεια να ρέει αβίαστα και άκριτα . Δεν συνοψίζεται σε ένα πρόσωπο αυτό.

 

-Ποια η άποψή σας για το Νέο Νόμο περί ταυτοποίησης των δύο φύλων;

 Το νομοσχέδιο για τη φυλετική ταυτότητα είναι νόμος του κράτους. Αυτό διευκολύνει αρκετά τις ζωές των ανθρώπων αυτών και σε πρώτο επίπεδο ομολογείται δημόσια το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Η υπερψήφιση του νομοσχεδίου για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου αποτελεί μια δικαίωση, ωστόσο θεωρώ πως στην Ελληνική κοινωνία θα περάσουν πολλά χρόνια για την επίτευξη της πλήρους ενσωμάτωσης και του αλληλοσεβασμού στο διαφορετικό. Όταν η ελευθερία του ενός δεν εμποδίζει την ελευθερία του άλλου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η χαρά στα μάτια του διπλανού μου γίνεται και δική μου χαρά!

Μιλήστε μου για τους συντελεστές της παράστασης.

Η Φένια Αποστόλου, χορογράφος-σκηνοθέτης της παράστασης, είναι μια χειμαρρώδης ύπαρξη, γεμάτη έμπνευση, σε γοητεύει και δημιουργεί έναν καλλιτεχνικό τόπο- στέγη για την ψυχή. Της είμαι βαθιά ευγνώμων γι’ αυτό!! Όπως και στην βοηθό της, την Βιργινία Ταμπαροπούλου η οποία με ταξίδεψε μέσα σε χρόνους, συναισθήματα , εικόνες … χωρίς αυτή δεν θα είχα φτάσει τόσο βαθιά. Το κείμενο το έχει γράψει ο συγγραφέας Φώτιος Θαλασσινός , ένας ακόμη συντελεστής, βασικός συνδετικός κρίκος που με το μεράκι του και το ταλέντο του στη συγγραφή ενέπνευσε τη Φένια στη δημιουργία όλου αυτού του χοροθεατρικού θεάματος. Ο Περικλής Σκορδίλης είναι ο συμπρωταγωνιστής μου. Ένας καλλιτέχνης που με εμπνέει , που θαυμάζω και αγαπώ. Η σκηνική μας επικοινωνία είναι αβίαστη και σεισμική. Αφουγκραζόμαστε ο ένας τον άλλον απόλυτα και αυτό δημιουργεί ασφάλεια. Τα video-art τα έχει κάνει η Χρυσάνθη Σιέμπου με αφοσίωση , ουσία και όλο το ταπεραμέντο που την χαρακτηρίζει. Την μουσική , η απίστευτη Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου. Καταλυτική και απόλυτα εμπνευσμένη η επιρροή που ασκεί στο σώμα ενός χορευτή. Τα υπέροχα κοστούμια και σκηνικά έγιναν από την Άση Δημητρολοπούλου και οι φωτισμοί από την Ευδοκία Βεροπούλου, οι τελευταίες αλλά απαραίτητες πινελιές της παράστασης που την αναδεικνύουν στο έπακρον. Ο κάθε ένας από αυτούς είναι εξαιρετικός και χαίρομαι πολύ που τους έχω γνωρίσει και ενώνουμε τις δυνάμεις και τους κόσμους μας…

 

Η ταυτότητα της παράστασης

 

Σκηνοθεσία-Χορογραφία: Φένια Αποστόλου

Κείμενο: Φώτης Θαλασσινός 
Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου

Μουσική Σύνθεση: Κωνσταντίνα Πολυχρονοπούλου

Video Art: Χρυσάνθη Σιέμπου

Φωτισμοί: Ευδοκία Βεροπούλου

Boηθός Σκηνοθέτη- Acting Coaching: Βιργινία Ταμπαροπούλου

Χορογραφία Ινδικού χορού kathak :Χριστίνα Ζάννη

Χορευτές-Performers: Λαμπρινή Γκόλια, Περικλής Σκορδίλης 

Οργάνωση Παραγωγής: Χαράλαμπος Μπερτσάτος

Προβολή-Επικοινωνία: Νατάσα Παππά

Παραγωγή: Χοροθέατρο Λυδία Λίθος 

Με την ευγενική υποστήριξη

ΙΔΡΥΜΑ ΙΩΑΝΝΟΥ Φ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

Διάρκεια: 75 λεπτά

Κατάλληλο άνω των 16 ετών

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

 

Κάθε Τετάρτη στις 19.00

Κάθε Σάββατο στις 18.00

Πρεμιέρα: Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Τελευταία παράσταση: Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018

 

Τιμές εισιτηρίων

 

Κανονικό: 10,00 ευρώ

Μειωμένο (φοιτητικό-ανέργων-ΑΜΕΑ-ατέλειες): 8,00 ευρώ

 

Πληροφορίες-κρατήσεις: Ταμείο θεάτρου (τηλ. 210 3414118)

 

Προπώληση εισιτηρίων : Στο viva.gr  και στο ταμείο του θεάτρου

 

Trailer παράστασης:  https://www.youtube.com/watch?v=iIK7lERwtNY&feature=youtu.be

 

Facebook group παράστασης:

 https://www.facebook.com/groups/267157013812858/

Site Χοροθεάτρου Λυδία Λίθος:

http://www.lydialithosdancetheatre.com/

 

 

RELATED

Absolute Feminine Stories

© , LIKEWOMAN
All rights reserved
Created by Advalue